Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nytt anlegg i yaris


ICEERN

Anbefalte innlegg

hei. jeg har akkurat kjøpt meg en liten yaris jeg har lyst til og få trøkk i ;) jeg er helt blank på stereoanlegg i bil, så derfor håper jeg på og få noen gode råd eller anbefalinger av hva jeg burde kjøpe. har tenkt til og bruke rundt 6-8 tusen.

Har sett på noe som jeg tror funker helt greit, men vil høre deres mening.

 

cdspiller: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...p;stortbilde=ok

 

sub/forsterker: http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=53...;id=&vn=736

 

diskant: http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=12...;id=&vn=736

 

men trenger jeg forsterker til diskantene? og trenger jeg kondensator? har også tenkt til og bare ha diskant i front på bilen, men er delte meninger om at jeg også burde ha bak også. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet! :fun:

 

Kun diskanter skal du ikke ha; du trenger et såkalt komponentsett, med 6,5" bass og diskanter. Dette da til fordører/dashbord. Bak er det ikke tvingende nødvendig med noe annet enn basskasse nei.

Forsterker til komponentsettet er å anbefale ja.

Kondensator er ikke nødvendig med god nok kabling til forsterker(e).

 

Om du vil ha et komplett forslag fra undertegnede får du sende en mail/pm. ;)

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Siden du ikke har en formue å bruke, så burde du helt klart se bort fra rockford, for der får du ikke spes mye for pengene...

 

Spilleren du linker til er helt grei, men den har bare 1 linjeutgang, noe som begrenser mulighetene dine med tanke på forsterkere.

Pixmania har 5100 versjonen til nesten samme pris, og den er endel bedre ;)

 

Videre så foreslår jeg at du sender en pm til transmedia, så får du sikkert et ok tilbud fra han.

 

Hvis du kjøper et ok koponentsett foran, med forsterker, og sub med forsterker baki, så trenger du ikke noe flere høyttalere.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke MÅ ha veldig mye bass går det an å gå for et anlegg uten sub. Da kan du legge en del mer i spiller og komponent sett, og få riktig så fin lyd. På denne måten sparer du litt bagasjeplass og ;)

 

 

jeg må nok ha sub ;p jeg trenger god bass. det er rett og slett deilig ;)

Lenke til kommentar
Siden du ikke har en formue å bruke, så burde du helt klart se bort fra rockford, for der får du ikke spes mye for pengene...

 

Spilleren du linker til er helt grei, men den har bare 1 linjeutgang, noe som begrenser mulighetene dine med tanke på forsterkere.

Pixmania har 5100 versjonen til nesten samme pris, og den er endel bedre ;)

 

Videre så foreslår jeg at du sender en pm til transmedia, så får du sikkert et ok tilbud fra han.

 

Hvis du kjøper et ok koponentsett foran, med forsterker, og sub med forsterker baki, så trenger du ikke noe flere høyttalere.

 

okei. men hvilken sub ville du anbefalt da?

 

og har sendt en pm til transmedia, så håper på et godt tilbud ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...