Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Mangler OS (bokstavelig talt)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

fikk ved et uhell formatert alle HD'ene på min bærbare. Så nå sitter jeg her uten operativ system i det hele tatt. Og siden det var en bærbar var windows forhåndsinstallert, og jeg fikk ikke noen CD. Heldigvis står det en activation code under pc-en.

 

Jeg har funnet ut såpass at jeg skal laste ned noen installasjonsfiler fra TPB, men jeg får søren meg ikke brent ISO-fila riktig ....

Har brukt drøssevis av forskjellige programmer: CD Burner XP Pro, Deep Burner, Toshiba sitt standard brenneprogram, windows sitt brenneprogram osv. Har "aktivert" at disken jeg brenner skal være bootable.

 

Forøvrig prøver jeg å brenne ut ISO-fila på en DVD-RW hvis det skulle ha noe å si.

Og ja, jeg har sjekket at ISO-fila funker. Sjekka den ut direkte på den PC'en jeg sitter på nå, og den funker fra intern HD, men det blir ikke bootable når jeg brenner den ut på DVD.

 

Trenger råd, vær så snill :)

Endret av -MK-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt de som lagde laptoppen.

Når det kommer til piratversjonen og nøkkelen har det seg slik at en standard ISO vil ikke fungere, da nøkkelen + versjonen som var installert på laptoppen (la oss si det er en Toshiba) er skreddersydd til det merket og/eller modellen for å forhindre at noen stjeler nøkkelen og bruker den for å installere på en Acer.

Lenke til kommentar
På bærbare er det ofte en skjult partisjon som inneholder operativsystem med drivere. Hvordan du når denne partisjonen er avhengig av maskinprodusent, men du kan forsøke med Alt-F10. Se også i de heftene som fulgte med maskinen (det vil stå forklart der).

Det var nettopp denne jeg fikk formatert :/

 

FIkk endelig til og brenne en bootable ISO fil nå. Det viste seg at man først måtte "load boot image from ISO" deretter "burn CD/DVD with ISO". Det tok meg sikkert 6 timer å skjønne det :w00t:

 

Men nå har jeg et annet problem: "Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation".

Lenke til kommentar
Kontakt de som lagde laptoppen.

Når det kommer til piratversjonen og nøkkelen har det seg slik at en standard ISO vil ikke fungere, da nøkkelen + versjonen som var installert på laptoppen (la oss si det er en Toshiba) er skreddersydd til det merket og/eller modellen for å forhindre at noen stjeler nøkkelen og bruker den for å installere på en Acer.

Hmm... Illevarslende. Da jeg ringte HP sa de bare at jeg måtte bestille et nytt OS. Men det kommer jeg ikke til å gjøre så lenge jeg har en key. PRøver iallefall alt annet først :)

 

PerB: Prøver å installere Vista 32bit

Aner ikke om jeg har SATA harddisker, men det kan godt hende. PCen heter HP dv9575eo

Lenke til kommentar

Oppdatering:

-Har klart å brenne bootable image av Vista 32bit

- Installasjonsprogrammet lister opp begge de interne HD'ene mine og gir meg mulighet til å formatere, slette og lage nye partisjoner.

- Hvis jeg prøver å velge en partisjon for å gå videre med installasjonen kommer følgende melding opp: "Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation".

 

Jeg fant alle driverne for min PC her!

Er det da en mulighet å laste ned driverne som heter Intel Matrix Storage Manager (som jeg antar er for harddiskene) og deretter putte den inn på samme BootCD? Evt andre løsninger?

 

EDIT:

Har prøvd å legge driverne inn på USB-pinne. Da finner ikke vistainstallasjonsprogrammet driverne. (Den finner pinnen, men ikke driverne) Hva kommer det av? Og nei, har ikke krysset av i boksen hvor det står "hide drivers that are uncompatible"

Endret av -MK-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...