Gå til innhold

Intell Core 2 Duo E6600 varme problem


alekso

Anbefalte innlegg

Har en Intell Core 2 Duo E6600 med stock kjøler på et xfx nforce 650i ultra hovedkort og sliter med varm cpu. Under lite load (fra 0- 20%) ligger tempen på rundt 40 grader men når jeg har høy load blir den så varm at Core Temp slår av pc. Har støvesugd kjøleren så det skal ikke være noe problem. Den har blitt varm før men da har å fjærne støv hjulpet greit

 

Noen forslag? Burde jeg bare kjøpe meg en ny kjøler for veit at stock kjølerene ikke akkruat er noe og hoppe i taket for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stock kjølerne er på en måte som en nødkjøler for folk som ikke har kjøler fra før når de kjøpe ny CPU. Sånn ser jeg det hvertfall.

 

40 grader er ikke så jævla varmt da, med min stock kan jeg bli sur om den går over 59.

 

God kjøling IDLE kjøling vil jeg si er alt under 30 grader.

Du har kanskje overklokka? Men hadde uansett kjøpt en ordentlig kjøler.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en E6600 overklokket i noen år nå uten å ha opplevd med overoppheting. Tipper derfor at kjøleren din sitter litt skjevt eller at det mangler litt pasta. En bedre kjøler kan hjelpe, men en feilmontert kjøler vil gi varmeproblemer uansett om det er en billig eller dyr kjøler.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har egentlig glemt at jeg lagde dette innlegget.

 

Det jeg fant ut av at kjølere faktisk ikke satt helt ordentlig på så fikset det og det hjalp litt. Men jeg endte opp med å kjøpe meg en ny kjørler og et nytt kabinett og nå har jeg aldri temp på over 40 grader lengre uansett load(Det er målt med Coretemp og Speedfan)

 

Kjølere jeg kjøpte var en Zalman CNPS9900

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...