Gå til innhold

Lei av å være tynn, muskler?


vista223

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En styrkeløfter fokusererer mest på knebøy,benkpress og markløft. Bra nå?

Som sagt, ein styrkeløftar fokuserar på akkurat dei øvelsane h*n vil, som oftast innebærer det dei tre du nevner eller olympiske øvelsar evt. ein kombinasjon.

 

Hvem som helst kan fokusere på hvilken som helst øvelse de vil. Men konkurerer de vil jeg nok tro at de satser mer på de tre øvelsene enn noen andre.-

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Mhm.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe gainer, utenom via internett?

 

Prøv helsekostbutikker, sportsbutikker eller sjekk på de(t) lokale treningssenter(ene) om de kanskje selger noe. Prisen vil dog være en del høyere på butikker og treningssentere.

 

Hvorfor ikke internett?

Mamma er ikke så begeistret for Gainer -_- hehe..

Lenke til kommentar

Gainer er det samme som mye karbohydrater (banaer, brødskiver, havregryn) og proteiner (melk, egg, osv)

 

Pijus spesiele gainer;

5dl helmelk (333kcal)

4 egg = 200g egg (280kcal)

200g banan uten skall (178kcal)

 

= 790kcal

 

Min andre gainer på travle dager;

5dl helmelk (333kcal)

300g egg (420kcal)

 

= 750kcal

 

Og min frokost gainer;

100g havregryn (350kcal)

1 liter melk (666kcal)

2egg (proteine i havregryn er ikke fullverdige, det manglr noen par aminosyner. Legger du til egg kan du faktisk fullgjøre disse) = 140

 

= 1150kcal

 

Som du ser, så er det ikke så vanskelig å lage sin egen gainer. Kanskje det tar litt tid enn en enkel shake her og der, men vær glad, det er ikke du som betaler for maten.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Seriøst!

Tenker du på curls nå? Skulle ikke du få muskler?

Tren markløft, knebøy, milltærpress og benkpress, dritt i curls og alle sånne øvelser.

 

Sånne curls skal man bare bruke for å pynte litt eller hjelpe svakeområder når man allerede har muskler.

Sier det igjen, har bare tilgang til to hantler/manualer som ikke veier allverden! Blir ikke noe markløft ut av det. Ikke benkpress heller.

Lenke til kommentar

Du har virkelig ikke skjønt det. DU MÅ TRENE TUNGT! Knebøy, benkpress og markløft.

 

For å bygge muskler må du ha kalorioverskudd (jada, du er inn på noe) men for å bygge muskler må du også skade musklene (dette poinet skjønner du ikke) så hvis du ikke skader/stresser musklene (de store musklene altså, ikke biceps og triceps) så vil kalorioverskuddet gå til fett. Altså, tren i 5 månder med samme manualer og spis kalorioverskudd hverdag blirr du feit :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Du blir ikke større av å trene bare armer! Ja, du får sikkert litt fyldigere armer, men du blir ikke noe STOR for det. Holder du på lenge nok, så kommer du bare til å se dum ut, med store armer og resten av kroppen er liten og spinkel. Eller hvis du bare trener overkropp, så er du kraftig i overkroppen og har chicken-legs. Det ser lættis ut.

 

Invester i en vektstang i tillegg til manualer + vektskiver og en benk eller et stativ så du kan trene litt flere muskelgrupper. Eller hvertfall tren bein på en eller annen måte. Knebøy med sekk eller noe. bedre enn ingen ting. Benkpress og roing funker også med manualer ;)

Lenke til kommentar
Du blir ikke større av å trene bare armer! Ja, du får sikkert litt fyldigere armer, men du blir ikke noe STOR for det. Holder du på lenge nok, så kommer du bare til å se dum ut, med store armer og resten av kroppen er liten og spinkel. Eller hvis du bare trener overkropp, så er du kraftig i overkroppen og har chicken-legs. Det ser lættis ut.

 

Det er ikke sånn kroppen fungerer må jeg dessverre si. Du kan ikke ha DIGGRE biceps og en liten rygg og du kan heller ikke ha digre triceps og et lite bryst. Kroppen kvitter seg med det den ikke trenger.

Lenke til kommentar
Du blir ikke større av å trene bare armer! Ja, du får sikkert litt fyldigere armer, men du blir ikke noe STOR for det. Holder du på lenge nok, så kommer du bare til å se dum ut, med store armer og resten av kroppen er liten og spinkel. Eller hvis du bare trener overkropp, så er du kraftig i overkroppen og har chicken-legs. Det ser lættis ut.

 

Det er ikke sånn kroppen fungerer må jeg dessverre si. Du kan ikke ha DIGGRE biceps og en liten rygg og du kan heller ikke ha digre triceps og et lite bryst. Kroppen kvitter seg med det den ikke trenger.

Ikke omgjør det jeg sier så det skifter mening totalt!

 

Holder du på lenge nok, så kommer du bare til å se dum ut, med store armer og resten av kroppen er liten og spinkel.

 

Dette var bare satt litt på spissen! Var ikke 100 % seriøst akkurat. Men det er kanskje litt vanskelig å forstå skriftlig. Sorry min feil, tenkte ikke over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...