Gå til innhold

Lei av å være tynn, muskler?


vista223

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Er veldig usikker fortiden på trenings program.

 

Hittil har jeg satt opp dette: (trener 4 ganger i uken)

 

Mandag

Biceps

Triceps

Situps

Push-ups

 

Tirsdag

Rygg

Nakke

Pushups

Biceps

 

Torsdag

Flies

Situps

Triceps

 

Fredag

Situps

Flies

Rygg

 

 

Jeg syns dette virker litt rotete og dårlig. Jeg har bare manualer å bruke. evt noen strikker.

Hvis dere har noen bedre forslag, vær så snill å hjelp meg!

 

 

-Takk!

Endret av vista223
Lenke til kommentar

Blir du kvalm av snop,brus og pizza? WOW ! Skulle ønske at jeg var som deg.

 

Men det jeg mener med junk food er at du skal begrense kaloriene fra det, og få deg kaloriene fra rein mat som egg, kjøtt, poteter osv.

 

Du har helt sikkert merket at de fleste fjortiser får i seg meste av næringen fra ferdig mat som pizza, goteri, kebab what so ever. Du vil gå opp i vekt av det ja (hvis du spiser nok av det) men det vil for det meste være fett masse.

 

Når jeg først begynte å trene veide jeg faktisk mindre enn deg, jeg var en gutt på 175cm som veide i overkant 50kg (yees, jeg var undervektig deluxe). Begynte å kutte ut crappet, trente tungt som faen, spiste rein mat osv. 6 månder seinere var jeg oppe i 70kg.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Gainer er en dårlig løsning hvis kostholdet er dårlig. Men en god løsning hvis kostholdet ditt ligger noe rundt 80% av de kalorier du behøver daglig. Hvis kostholdet ditt ligger på 50% av det du behøver så vil en gainer bare tømme bankkontoen din og samtidig ikke gi deg noen vektfremgang.

 

Vil anbefale nøtter, det er lett inntagelig og store mengder kalorier. 100 gram mandler gir nesten 700 kcal, og det er ikke store skåla du behøver å spise, det er litt over en neve med nøtter. 100 gram mandler gir faktisk også 21 gram proteiner, så det er ikke bare fett du får i deg.

Lenke til kommentar
Blir du kvalm av snop,brus og pizza? WOW ! Skulle ønske at jeg var som deg.

 

Men det jeg mener med junk food er at du skal begrense kaloriene fra det, og få deg kaloriene fra rein mat som egg, kjøtt, poteter osv.

 

Du har helt sikkert merket at de fleste fjortiser får i seg meste av næringen fra ferdig mat som pizza, goteri, kebab what so ever. Du vil gå opp i vekt av det ja (hvis du spiser nok av det) men det vil for det meste være fett masse.

 

Når jeg først begynte å trene veide jeg faktisk mindre enn deg, jeg var en gutt på 175cm som veide i overkant 50kg (yees, jeg var undervektig deluxe). Begynte å kutte ut crappet, trente tungt som faen, spiste rein mat osv. 6 månder seinere var jeg oppe i 70kg.

Ja blir ofte kvalm av sjokolade, pizza. Ikke brus :p Etter trening spiser jeg alltid 3 brødskiver med masse leverpostei majones agurk og det som er godt på. Er det nok etter trening? eller skal jeg stappe i meg havregryn med litt cultura også? Drikker mye vann og spesielt mye melk!

 

EDIT: hvor gammel var du når du begynte å trene tungt?

Endret av vista223
Lenke til kommentar

Jeg begynte å trene når jeg fylte 14 år. (09.05.1995)

 

Er det nok etter trening? eller skal jeg stappe i meg havregryn med litt cultura også? Drikker mye vann og spesielt mye melk!

Jeg pleier å spise 100g rosiner + 0,5dl hmelk etter trening, så 1 time etter pleier jeg å spise et stort måltid.

Lenke til kommentar

Melk er bra, men det er viktig å ikke sluke melka som om det var proteinpulver, det blir altfor stort konsum av melk. Man må prøve å mikse inn brød og ost eksempelsvis for å dekke det. En liter melk gir bare 33 gram proteiner så det blir enormt konsum av melk hvis man skal dekke store deler der.

 

Jeg anbefaler:

 

4 brødskiver av Ingers SuperRug (eksempelsvis)

3 skiver gulost per brødskive (ostehøvel, ikke ferdigskjært)

3 glass melk

 

Måltidet gir noe som 72 gram proteiner og er en blanding slik at du ikke tømmer kjøleskapet for melk.

Lenke til kommentar
Melk er bra, men det er viktig å ikke sluke melka som om det var proteinpulver, det blir altfor stort konsum av melk. Man må prøve å mikse inn brød og ost eksempelsvis for å dekke det. En liter melk gir bare 33 gram proteiner så det blir enormt konsum av melk hvis man skal dekke store deler der.

 

Jeg anbefaler:

 

4 brødskiver av Ingers SuperRug (eksempelsvis)

3 skiver gulost per brødskive (ostehøvel, ikke ferdigskjært)

3 glass melk

 

Måltidet gir noe som 72 gram proteiner og er en blanding slik at du ikke tømmer kjøleskapet for melk.

3 Glass melk. Til et måltid, 4 ganger i uken, tømmes ganske fort da + at jeg drikker litt ellers også. Men drikker aldri melk alene, alltid med mat. Liker det ikke så godt alene :p hehe, men takk :)

Lenke til kommentar

Jeg liker å drike melk alene, pleier å sluke rundt 3-4 liter om dagen.

1 liter til frokost, 1 liter på skolen, 1 liter før/etter trening, 1 liter hjemme.. vopps, så var melken vekk.

 

En fin bulke frokost er 2 egg, 100g havregryn, 2ss olivenolje og 5dl melk, oppe i 900-1000kcal bare på frokosten.

Og eggen fyller ganske bra ut havregryn sine proteiner.

 

Men det som er veldig bra med melk er at det er en super kaloribombe, 660kcal per liter, 33g proteiner, 36g karbs og 34g fett. Akkurat karbsen og fettet er ikke det beste der ute, men funker fint på en bulk. Proteinet i melken er jo av det høyeste kvalitet, her snakker vi KVALITET!

 

Men sannheten er at at men egentlig ikke trenger så mye proteiner for å fylle kroppen, vista223 trenger egentlig bare 102g kvalitet protein (bergenger fra 1,5g x kroppsvekt i kg). Så egentlig "super-protein" måltider er waste of money, protein er jo ikke det billigeste heller da.

Helt utrolig faktish hvor mye proteiner du får i deg av en 3500kcal dag, jeg fikk i meg 190g bare fra mat. Så protein pulver er ikke nødevendig.

Vi har jo disse fjortisene som tar fult med shakes om dagen på mammas regning. I håp om å bli stor og få six pack til sommeren, sorry men det går ikke. Jeg går faktisk lei av disse folkene som sier "ja, men han store fyren der bruker protein pulver. Han sier at det bygger muskler, da må jeg jo også ta det for å å bli stor." Å GUD! Det var faktisk en som sa det til meg. En liten fyr på 59kg, eneste kometaren han fikk av meg var "Squat your fucking ass off and drink 4 liters with milk everyday."Han sluttet kort tid etter fordi han ikke fikk de bodybuilder ripped resultatene han ønsket seg. Og de værste folkene er jo de som sier at du må HA proteinpulver/kreatin/gainers for å bli stor. Tror du at de store gutta for 50 år siden drakk "%100 whey with super-great-taste"?

 

Sorry ble litt mye om proteiner nå :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Jeg liker å drike melk alene, pleier å sluke rundt 3-4 liter om dagen.

1 liter til frokost, 1 liter på skolen, 1 liter før/etter trening, 1 liter hjemme.. vopps, så var melken vekk.

 

En fin bulke frokost er 2 egg, 100g havregryn, 2ss olivenolje og 5dl melk, oppe i 900-1000kcal bare på frokosten.

Og eggen fyller ganske bra ut havregryn sine proteiner.

 

Men det som er veldig bra med melk er at det er en super kaloribombe, 660kcal per liter, 33g proteiner, 36g karbs og 34g fett. Akkurat karbsen og fettet er ikke det beste der ute, men funker fint på en bulk. Proteinet i melken er jo av det høyeste kvalitet, her snakker vi KVALITET!

 

Men sannheten er at at men egentlig ikke trenger så mye proteiner for å fylle kroppen, vista223 trenger egentlig bare 102g kvalitet protein (bergenger fra 1,5g x kroppsvekt i kg). Så egentlig "super-protein" måltider er waste of money, protein er jo ikke det billigeste heller da.

Helt utrolig faktish hvor mye proteiner du får i deg av en 3500kcal dag, jeg fikk i meg 190g bare fra mat. Så protein pulver er ikke nødevendig.

Vi har jo disse fjortisene som tar fult med shakes om dagen på mammas regning. I håp om å bli stor og få six pack til sommeren, sorry men det går ikke. Jeg går faktisk lei av disse folkene som sier "ja, men han store fyren der bruker protein pulver. Han sier at det bygger muskler, da må jeg jo også ta det for å å bli stor." Å GUD! Det var faktisk en som sa det til meg. En liten fyr på 59kg, eneste kometaren han fikk av meg var "Squat your fucking ass off and drink 4 liters with milk everyday."Han sluttet kort tid etter fordi han ikke fikk de bodybuilder ripped resultatene han ønsket seg. Og de værste folkene er jo de som sier at du må HA proteinpulver/kreatin/gainers for å bli stor. Tror du at de store gutta for 50 år drakk "%100 whey with super-great-taste"?

 

Sorry ble litt mye om proteiner nå :p

han virket litt "dum" :p Men spise mye, sunt og masse melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...