Gå til innhold

Godt betalt telefonselger jobb?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på utkikk etter en ekstra jobb og vurdere da å bli telefonselger på kveldstid et par ganger i uka.

Noen som har et forslag til hvilke produkter eller tjenester som selger best over telefon?

Vil folk helst gi støtte til hjelpeorganisasjoner eller vil de heller gå for et tv/blad abonnement.

 

Og hvilke firmaer har best provisjon?. Jeg bor også i oslo området, så fint hvis noen har forslag

til telefonsalgs jobber rundt der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers har man jo kundeservicejobber i ganske mange bedrifter, slik jeg har, hvor vi har fast lønn og slipper å ha utadgående salg (vi selger, men vi slipper å ringe kundene selv). Veldig deilig å slippe å tenke på provisjon, vi får dog bonus som vi må jobbe for om vi ønsker det. Godt betalt er det også. :)

Lenke til kommentar
Ellers har man jo kundeservicejobber i ganske mange bedrifter, slik jeg har, hvor vi har fast lønn og slipper å ha utadgående salg (vi selger, men vi slipper å ringe kundene selv). Veldig deilig å slippe å tenke på provisjon, vi får dog bonus som vi må jobbe for om vi ønsker det. Godt betalt er det også. :)

 

Det kunne passet det. Men med en telefonsalg jobb kan man som regel selv bestemme arbeidstia. Selger man bra i løpet av et par timer så er det bare å dra hjem.

Er det noe muligheter for det i en kundeservicejobb?

Lenke til kommentar
Ellers har man jo kundeservicejobber i ganske mange bedrifter, slik jeg har, hvor vi har fast lønn og slipper å ha utadgående salg (vi selger, men vi slipper å ringe kundene selv). Veldig deilig å slippe å tenke på provisjon, vi får dog bonus som vi må jobbe for om vi ønsker det. Godt betalt er det også. :)

 

Det kunne passet det. Men med en telefonsalg jobb kan man som regel selv bestemme arbeidstia. Selger man bra i løpet av et par timer så er det bare å dra hjem.

Er det noe muligheter for det i en kundeservicejobb?

 

Nja, fleste jeg kjenner som har jobbet med telefonsalg har måttet jobbe faste tider de også. Vi har en utadgående avdeling der jeg jobber, og de har f. eks fast arbeidstid.

 

Uansett, vi har faste arbeidstider, men jobben jeg har er tilpasset studenter. De rekruterte omkring 40 stykker samtidig til kveldsjobbing nå, og vi er delt i team på syv, som da roterer ift arbeidstid. En uke kan jeg jobbe 2 dager i uka, andre dager 5 dager. Da jobber jeg kun kveld og helg. Noen uker jobber jeg kanskje man-tors fra 16-20, andre uker noen hverdager på kveld og i helga fra 8-13. Og tida går himla fort når man har noe å gjøre hele tida, så jeg tror nok ikke det blir det største problemet om du skulle hatt en kundeservicejobb. Uansett får jeg såpass god lønn at jeg klarer å holde ut. :-P

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Nja, fleste jeg kjenner som har jobbet med telefonsalg har måttet jobbe faste tider de også. Vi har en utadgående avdeling der jeg jobber, og de har f. eks fast arbeidstid.

 

Uansett, vi har faste arbeidstider, men jobben jeg har er tilpasset studenter. De rekruterte omkring 40 stykker samtidig til kveldsjobbing nå, og vi er delt i team på syv, som da roterer ift arbeidstid. En uke kan jeg jobbe 2 dager i uka, andre dager 5 dager. Da jobber jeg kun kveld og helg. Noen uker jobber jeg kanskje man-tors fra 16-20, andre uker noen hverdager på kveld og i helga fra 8-13. Og tida går himla fort når man har noe å gjøre hele tida, så jeg tror nok ikke det blir det største problemet om du skulle hatt en kundeservicejobb. Uansett får jeg såpass god lønn at jeg klarer å holde ut. :-P

 

Men hvilke arbeidsoppgaver i en kundeservicejobb er mest vanlig? Tenker da på opplysningen, telenor-support osv.

Endret av Lofferen
Lenke til kommentar

Jeg jobber for et stort telecom-selskap, så vi tar oss av all support som omhandler mobiler og mobilt bredbånd, fakturaspørsmål, kredriteringer, porteringer, abonnementsverifiseringer osv. Skriver en del klager, retter opp i systemet for kunden, hjelper til med registering, veiledning på sidene de selv kan bruke osv. I tillegg så selger vi mobiler (terminaler) med abonnement, samt mobil bredbånd.

 

Så kundeservice er så mangt, vi får spørsmål om alt som gjelder den siste fakturaen til kunden til f. eks CPA-tjenester og sperrer. Med andre ord: varierende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...