Gå til innhold

ja...


Anbefalte innlegg

altså... må si meg enig med et par av folka her ja, men argumenter som "linox er dom!!!"? bra vi får vite hvor smart folka her er i alle fall...

 

Jeg venter for tiden på nytt hk, cpu åg skjermkort. Blir garantert å kjøre RedHat 7.2 på min nye maskin, kanskje med VMware for å spille kabal i windows?

Må si jeg har prøvd litt av hvert... har 10 os'er liggende i skuffen (KLART alle er originale).

liste:

-BeOS 5.0 Personal (kult hvis du liker å være spesiell, og har gamle pcdeler som ikke støtter nyere prog/spill uansett)

-BeOS 5.0 Pro (se over)

-Win98 (ingen kommentar...)

-Win98se (ingen kommentar...)

-WinXP "pro" (JA jeg har pro versjonen... pro my A*S)

-Corel linux (vil absolutt ikke anbefale denne)

-Mandrake 8.1 (bra nybegynner linuxOS, men litt for likt windows etter min mening)

-RedHat 7.1 (Konge)

-RedHat 7.2 (kongeRE)

-Slackware (sikkert bra, men foreløbig litt for vanskelig for meg)

 

En ting som overasket meg med linux var all hjelpen som var tiljengelig, ikke bare i bøker, men også i forumer på utallige nettsteder, blader på kiosker, #linuxhelp på Efnet (IRC) osv, osv...

 

Hvis jeg før hadde et problem i windows, fikk jeg opp en feilmelding (hvis jeg var heldig) med uforståelig kode, og en beskjed om å kontakte systemadministrator... løsningen på de "små" problemene var jo bare å restarte maskinen (noe man jo ALDRI jør når man kjører windows...).

De større problemene løste man ved å installere windows på nytt.

*riste på hodet*

 

Jeg blir sikkert å "kjøre" windows på min maskin etterhvert for å spille directx spill, men når (ikke hvis!) denne støtten er i orden i Wine, vil jeg sikkert slutte å bruke win helt. Diverse spillprodusenter har jo da også gitt ut komplette linux versioner av spill (Rune f.eks.).

 

Var sikkert mer jeg hadde tenkt å skrive... men jeg husker ikke mere nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...