Gå til innhold

Er tyggis sunt?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tygger lett opp 2 tyggispakker (sukkerfrie) om dagen... Er det usunt i lengden?

Vet ikke om det kanskje kan påvirke fordøyelsessystemet, men det skal såvidt jeg vet være godt for tennene og kjeven i hvert fall.

 

Kan jeg legge på meg av det?

Ikke med mindre tyggisen får deg til å spise mer vanlig mat.

 

 

Jeg er ikke helt sikker på dette, så vent på noen andre svar også.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke sunt. De aller fleste tyggis sorter inneholder diverse søtningstoffer som aspartam ol, som bla er kreftfremkallende.

Han skal ikke spise aspartam med skje...

 

Alle gifter defineres av dose og dosen aspartam i tyggis er for liten til å utgjøre noen fare. Du kan ikke bare si at det er kreftfremkallende uten å si noe om dosering.

 

 

 

Hvis aspartam er kreftfremkallende så er vitamin B12 dødelig (du ser hvor dumt det blir uten å nevne dosering).

Lenke til kommentar
Vet ikke om det kanskje kan påvirke fordøyelsessystemet, men det skal såvidt jeg vet være godt for tennene og kjeven i hvert fall.

 

Tyggis er ikke direkte godt for tennene, men det stimulerer spyttekjertlene til å produsere spytt - som igjen er med på å holde tennene (og tannkjøttet) sunne og friske.

Lenke til kommentar

såg ein house episode der var det ein som spiste 6 pakker tyggis kver dag.

han hadde diare nonstop pga. søtningstoffet i tyggis er det same som du finner i "Laxatives"

nå er jo dette trosalt bare ein serie, og eg gidde ikke finne ut om det stemmer:P

 

blir verken feit eller tynn av tyggis, du tygger det bare, å får lite ut av det. tyggis er ikke mat, desverre:/

Lenke til kommentar
Vet ikke om det kanskje kan påvirke fordøyelsessystemet, men det skal såvidt jeg vet være godt for tennene og kjeven i hvert fall.

 

Tyggis er ikke direkte godt for tennene, men det stimulerer spyttekjertlene til å produsere spytt - som igjen er med på å holde tennene (og tannkjøttet) sunne og friske.

Det er direkte godt for tennene da ting du ikke vil ha på tennene henger fast i tyggisen og følger med når du spytter den ut. Den renser altså tennene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
såg ein house episode der var det ein som spiste 6 pakker tyggis kver dag.

han hadde diare nonstop pga. søtningstoffet i tyggis er det same som du finner i "Laxatives"

nå er jo dette trosalt bare ein serie, og eg gidde ikke finne ut om det stemmer:P

Det står vel utenpå noen pakker at overdreven bruk kan føre til diare mener jeg å ha sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...