Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til særoppgave om Donald Duck & Co


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går nå på vg3 og har valgt å skrive særoppgave om Donald Duck-bladene. Min problemstilling er å sammenligne de første Donald-bladene (i mitt tilfelle har jeg tatt for meg blad nr. 1 som kom i desember 1948, og alle bladene i 1949, dvs 13 blader til sammen) med dagens Donald-blader.

Det jeg lurte på var om noen kunne hjelpe meg med å finne forandringer med de første bladene og de som selges ukentlig nå. Selv har jeg funnet forandringer (med utgangspunkt i de 13 første bladene) som at:

-Donalds nebb og hals er lengre -det er betraktelig færre karakterer -handlingen alltid er en eller annen konflikt mellom Donald og guttene -hvert blad starter med en bildeserie med tekst (istedenfor dialoger) og avslutter med en historie fortalt ved en ren tekst

 

Det hadde vært veldig fint med flere forskjeller og sammenligninger mellom disse tidsepokenes Donald-blader, og jeg blir takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå: mer reklame og mer det jeg vil kalle tullehistorier (særlig Mikke, som titt og ofte befinner seg i fabelverdner o.l.).

Det er vel flere og andre tegnere nå enn den gang som gjør at figurene ser litt annerledes ut. Det er jo bla. veldig lett å kjenne igjen en Carl Barks-historie og en Don Rosa-historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...