Gå til innhold

Treg installasjon av windows 7 x64


RoXx

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg likegreit skulle poste løsningen min på dette så andre kanskje får nytte av det.

 

Første forsøk tok ca 6timer, og ble ikke komplett engang:/

 

Så leste jeg noen forum etter løsninger og fant en som funket for meg.

 

Windows 7 x64 rc7100 er ikke glad i 4gb ram, men 2gb ram er topp (memory map problem?)

 

Windows 7 installerte på ca en halvtime.

 

Asus p5n32 sli deluxe gamer edition

Pentium D 945 3.4ghz

2gb HiperX 800mhz ram (4gb etter install)

XFX geforce 9800gt

80gb hardisk fra en fujitsu siemens bærbar som brått ble revet fra oss (RIP 9/10/09)

+ noe annet jeg hadde liggende.

 

Håper dette hjelper noen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det problemet du beskriver gjelder ikke Windows 7 64bit som kommer i butikken (7600) for jeg installerte W7 64bit på min bærbare pc som er fra i fjor, med 4 GB RAM og installasjonen gikk utrolig fort, ca 25 minutter fra start til slutt fra DVD platen.

Og jeg fjernet ikke noe minne før jeg startet.

 

Greit å skille mellom beta/RC utgaver og RTM utgaven. Det er faktisk RTM utgaven som kommer i butikken.

Lenke til kommentar
Det problemet du beskriver gjelder ikke Windows 7 64bit som kommer i butikken (7600) for jeg installerte W7 64bit på min bærbare pc som er fra i fjor, med 4 GB RAM og installasjonen gikk utrolig fort, ca 25 minutter fra start til slutt fra DVD platen.

Og jeg fjernet ikke noe minne før jeg startet.

 

Greit å skille mellom beta/RC utgaver og RTM utgaven. Det er faktisk RTM utgaven som kommer i butikken.

 

Merkelig, synes vitterligen jeg skrev "Windows 7 x64 rc7100 er ikke glad i 4gb ram, men 2gb ram er topp (memory map problem?)" i første post.

 

Er ikke sikkert du leste den forsåvidt, men bare så overskrifta og klinte til.

 

RTM som du sier KOMMER i butikken, hadde dette vært adressert til denne versjonen (som ikke er tilgjengelig enda engang) så hadde det antaglig stått i posten (les innlegget før du svarer da mann)

 

Jeg hadde samme problemet med windows RC7100 på hovedpcn min, og nå også på min datters.

 

Fantastisk at det gikk fort på bærbar pcn _din_! Da er ikke denne posten for deg, men for folk som søker på google etter løsninger NÅR de har problemer med windows 7 rc7100 x64.

Lenke til kommentar

Har installert stort sett alle beta-utgaver og RC-en på et system med 8GB (på 64-bit). Ingen problemer. Tror heller at det er minnebrikkene dine det er noe galt med.

 

edit: Eller BIOS-en. Sjekk etter noe som heter memory mapping eller oppdater den.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Har installert stort sett alle beta-utgaver og RC-en på et system med 8GB (på 64-bit). Ingen problemer. Tror heller at det er minnebrikkene dine det er noe galt med.

 

edit: Eller BIOS-en. Sjekk etter noe som heter memory mapping eller oppdater den.

 

Trodde det samme selv gitt, drev ivei en memtest for å dobbeltsjekke.

Men det hjalp å hive ut 2gb, men fikk også bedre resultat ved å enable memory maping.

 

Men bra at du nevner det forsåvidt, dette kan bli en grei tråd for folk som har litt trøbbel.

 

Edit: Første post var ikke fasitsvar som jeg skrev, dette er en løsning og noe folk kan prøve hvis de har problemer.

 

Det virker som det er ganske avhengig av Hardware oppsettet på pcn.

Endret av RoXx
Lenke til kommentar

Har selv vært boerti 5-6 ulike pcer med 4gb+ ram og w7, ingen av versjonene har hatt noen problemer så langt. Må strengt tatt si at ejg er imponert over w7, raskt stabilt, mange drivere.

 

Er det mulig at problemet ligger sammen med en gammel pentium prosessor + 4gb ram? Altså, gammel cpu + 4gb ram.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Har selv vært boerti 5-6 ulike pcer med 4gb+ ram og w7, ingen av versjonene har hatt noen problemer så langt. Må strengt tatt si at ejg er imponert over w7, raskt stabilt, mange drivere.

 

Er det mulig at problemet ligger sammen med en gammel pentium prosessor + 4gb ram? Altså, gammel cpu + 4gb ram.

 

Hadde samme problemet med AMD 6000+ prosessorern, dog ett noe aldrene Asus kort.

 

Eneste likheten jeg ser er forsåvidt 2 "gamle" Asus kort : Asus m2n-32 sli deluxe og det nevnt ovenfor Asus p5n-32 sli deluxe. Så kan jo hende det har med brikkesettene der å gjøre. P5n kortet er nforce4 og m2n32n er 590.

 

Jag vet inte, jag e inte Jesus:P

Lenke til kommentar
Merkelig, synes vitterligen jeg skrev "Windows 7 x64 rc7100 er ikke glad i 4gb ram, men 2gb ram er topp (memory map problem?)" i første post.

 

Synes dette bør komme frem av overskriften din, for folk kan jo faktisk tro at dette gjelder Windows 7 RTM utgaven....det er jo den som er aktuell om 11 dager.

Og aktuell for alle de som har fått den via MSDNAA/MSDN/Technet

Lenke til kommentar
Merkelig, synes vitterligen jeg skrev "Windows 7 x64 rc7100 er ikke glad i 4gb ram, men 2gb ram er topp (memory map problem?)" i første post.

 

Synes dette bør komme frem av overskriften din, for folk kan jo faktisk tro at dette gjelder Windows 7 RTM utgaven....det er jo den som er aktuell om 11 dager.

Og aktuell for alle de som har fått den via MSDNAA/MSDN/Technet

 

Helt enig mykhen, overskriften er jo grovt misvisende.

Og hvis de kommer i skade av å lese 1. posten og fortsatt ikke skjønne at dette gjelder rc7100 så vil det jo resultere i uopprettelig skade i form av at folk tar ut og setter inn rambrikker i sine pc`er.

 

Og jeg vil tro at de som får RTM versjonen av windows 7 igjennom MSDNAA/MSDN/Techent er en anelse over gjennomsnittet interessert og vil klare å lese forskjellen på rc7100 og RTM7600.

 

Hvis ikke, da blir det vel mange slitne ram-sloter rundt om i landet her.

 

Du nevnte forøvrig at RTM versjonen IKKE hadde dette problemet, så hvorfor du _måtte_ svare på denne posten blir for meg ett mysterium.

Lenke til kommentar
Jeg har tilfeldigvis asus m2n32-sli deluxe sammen med en 4600+, 2*2gb mushkin ram og et par sata-disker. Installerer rimelig raskt både fra dvd og usb. Det kortet har et 590 sli brikkesett.

 

Jeg kjører kun x64 selv, så egentlig burde vi hatt samme problem, siden vi har samme hk og like mye minne.

 

Hmm, da kan det være bios versjonene som spiller inn. Eller eventuellt overclocking?

Hadde iallefall 300mhz (cpu 3.3ghz) overclock med Nvidia sli ready ram 4x1gbit 1066mhz,

og det fungerte når jeg tok ut 2 rambrikker.

Begge installasjonene var på sata disker, ikke i raid-oppsett.

 

Husker ikke biosversjon på det tidspunktet, begynner å bli en stund siden jeg innstallerte RC7100 på m2n32-sli pcn. Muligens 1903

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...