Gå til innhold

Innstalert MSI 875P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokker til greier! Akkurat da jeg trodde jeg hadde passert deg i hw snekker'n, kliner du til igjen. Nå er det vel forsåvidt bare rammen du har som er råere enn min, ellers er alt relativt likt. Ja, ja bortsett fra Raptoren da....

Kan ikke du ta deg en tur til syden eller noe i en 3 ukers tid slik at andre kan få muligheten til å komme foran deg i løypa..... 8) :)

 

Fra spøk til alvor...På mitt asus p4c800deluxe er det bare en IDE raid port. Er det meingen at man skal sette to identiske disker som Master og slave på denne ene kanalen for å stripe diskene?

 

Har nå mitt fjerde hk på rad med RAID, men har før alltid hatt to disker som master på hver sin kanal... Syns dette oppsettet som er på det nye kortet bryter med hvordan min egen logikk om hvordan et RAID oppsett skal se ut!

 

Men, hvis de funker så er det jo egentlig samma f**n!

 

Setter stor pris på om noen kan svare meg ang. RAID oppstettet....

Lenke til kommentar
Pokker til greier! Akkurat da jeg trodde jeg hadde passert deg i hw snekker'n, kliner du til igjen. Nå er det vel forsåvidt bare rammen du har som er råere enn min, ellers er alt relativt likt. Ja, ja bortsett fra Raptoren da....

Kan ikke du ta deg en tur til syden eller noe i en 3 ukers tid slik at andre kan få muligheten til å komme foran deg i løypa..... 8)  :)  

 

Fra spøk til alvor...På mitt asus p4c800deluxe er det bare en IDE raid port. Er det meingen at man skal sette to identiske disker som Master og slave på denne ene kanalen for å stripe diskene?

 

Har nå mitt fjerde hk på rad med RAID, men har før alltid hatt to disker som master på hver sin kanal... Syns dette oppsettet som er på det nye kortet bryter med hvordan min egen logikk om hvordan et RAID oppsett skal se ut!

 

Men, hvis de funker så er det jo egentlig samma f**n!

 

Setter stor pris på om noen kan svare meg ang. RAID oppstettet....

 

Er ikke sikker men er det ikke sånn at du setter den ene disken på ide 1(altså der du har diskene når du ikke kjører raid) og den andre i den ekstra ide èn (ide3) om du vil. har ikke prøvd dette selv men mener og ha hørt det.

PS: Jeg er klar for en sydentur bare send meg biletten du :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Vurderer selv hovedkortet du bruker (MSI 875 NEO), men har lest litt diverse om det. Noen mener det er helt sinnsykt ustabilt. Er det bare BIOS'en som forårsaker det, slik at når man flash'er ordner alt seg? Står mellom Asus P4C800 Deluxe og MSI 875 NEO for min del. MSI kortet gir mye for pengene da.

Lenke til kommentar
Vurderer selv hovedkortet du bruker (MSI 875 NEO), men har lest litt diverse om det. Noen mener det er helt sinnsykt ustabilt. Er det bare BIOS'en som forårsaker det, slik at når man flash'er ordner alt seg? Står mellom Asus P4C800 Deluxe og MSI 875 NEO for min del. MSI kortet gir mye for pengene da.

 

Vel jeg mottok mitt med bios 1,2 og det er hundre prosent stabilt det har stått på i hele natt med prosessorn på 3,6 og kjørt stresstest uten et eneste prob, dessuten er dette et bedre valg enn asus sitt, de som hadde prob hadde vel bios 1,1 men kortet blir nå levert med 1,2

Lenke til kommentar

Sitat [H]OCP:

We have to base our reviews on our experiences that we have here. For HardOCP to give the MSI 875P NEO any kind of endorsement would be...simply unacceptable.

 

Sitat 2:

Why would we want to advertise a company that can't deliver a decent mainboard? We can only hope the board has gotten "better" since the month that I have had it, although I doubt it.

 

Sitat 3:

We have found it to be the only i875 board we suggest that you do not purchase.

 

 

Mildt sagt skremmende i tillegg til egne erfaringer som tilsier det samme...

Får håpe at du er litt heldigere! :yes:

Lenke til kommentar
Yes, kjører nå på 250 MHZ FSb som gir 3,75 fortsatt uten å stille på volten eller noe annet :D:D

Folk må iflg. HardOCP test se opp for Bios v1.3:

 

Her

 

Jepp...hovedkort døde overalt der den BIOSen ble innstallert. Nå har MSI sluppet 1.4, som visstnok er uten dette problemet.

http://www.msi.com.tw/program/e_service/forum/thread.php?threadid=19936&boardid=10&styleid=1&sid=522be87f60297be53badaf4ad43125f7

 

er det til kun NEO eller virker den på NEO2 også ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...