Gå til innhold

Hva kan man kjøre med traktorlappen?


Skyb3rt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men derimot har du B! så kan man kjøre atv :D er så sykt artig å kjøre atv. var å knalla atvn i ei busk igår :o pappa ble ikke så bli. er en splitter ny 2009 modell linhai 300 ccm.

 

var bare ene skjermen som for. jeg roa han ned med at jeg skal kjøpe ny skjerm og montere den ^^

Lenke til kommentar
men derimot har du B! så kan man kjøre atv :D er så sykt artig å kjøre atv. var å knalla atvn i ei busk igår :o pappa ble ikke så bli. er en splitter ny 2009 modell linhai 300 ccm.

 

var bare ene skjermen som for. jeg roa han ned med at jeg skal kjøpe ny skjerm og montere den ^^

Vis ATV-en er registrert som bil ja.

Lenke til kommentar
du kan registrere en 500cc som traktor, det har vi på gården, og du kan kjøre klasse m146, allså moped:)

feil begge dela. Ja, du kan registrere en 500cc som traktor, MEN da stilles det krav til blandt annet 3-punkts-oppheng, veltebøyle osv (forholdsvis nye regler). Skulle du alikevel ha en ATV som er registrert som traktor, så kan du IKKE kjøre den med dagens traktorsertfikat da du KUN kan kjøre traktor konstruert for hastighet intill 40 km/t. Du får heller ikke kjøre M146 om du tar traktorlappen, men M147 derimot, som vil si moped med 3 hjul eller mer.

Lenke til kommentar
du kan registrere en 500cc som traktor, det har vi på gården, og du kan kjøre klasse m146, allså moped:)

feil begge dela. Ja, du kan registrere en 500cc som traktor, MEN da stilles det krav til blandt annet 3-punkts-oppheng, veltebøyle osv (forholdsvis nye regler). Skulle du alikevel ha en ATV som er registrert som traktor, så kan du IKKE kjøre den med dagens traktorsertfikat da du KUN kan kjøre traktor konstruert for hastighet intill 40 km/t. Du får heller ikke kjøre M146 om du tar traktorlappen, men M147 derimot, som vil si moped med 3 hjul eller mer.

Obs Obs

 

Ikkje veltebøyle!!! det er ikkje påbudt

Nye firhjulingar som er registrert som traktor har sperret hastighet på 40.

Lenke til kommentar
nei, jeg leste feil, er sant du kan ikke kjøre moped, du kan kjøre 3 og 4 hjuls moped, og du kan kjøre atv registrert som traktor som ikke går fortere en 40 km/t

 

ATV som er registert som moped er det maks 50 ccm da? og det går vell ikke fortere enn 50 km/t?

Eller er det maks 40 km/t på de også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...