Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Wiren i bildøra har røket...


Monna

Anbefalte innlegg

Wirene som åpner døra er røket... tror jeg ihvertfall... Klarer å åpne døra fra utsiden, men når jeg skal åpne den fra innsiden så fungerer det ikke. Det er ikke noe motstand i håndtaket, det bare "henger og dingler". Noen som vet om dette er noe jeg må på verksted for å fikse, eller er det noen man kan få en privatperson til å fikse? Hvor får jeg kjøpt en slik wire? Eventuelt hvis jeg må på verksted, hva vil dette sånn omtrentlig koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt på en bil kan man fikse selv, begrensingen går bare på sin egen kunnskap innen mekking. Burde gå fint ann å fikse selv.

 

Pris er litt vanskelig å si, iallefall på del. Men vil tippe et par timer på verksted + del, så ca 2-2500kr + del.

 

Takk for svar! :) Er dette en del som ethvert verksted kan skaffe, eller må man på merkeverksted?

Lenke til kommentar
Dette er ikke en typisk slitedel

 

Er ikke helt enig med deg i det, dette hender med alle VAG produkter av relativt nyere årgang før eller senere.

Det er en del som på fagspråket kalles fork clip, laget av billig nylon og produsert i et eller annet østblokkland som har sviktet, med det som følge at staget fra innvendig døråpner til dørlås har detti nedi døren.

 

Er enig i at man bør overlate jobben til et merkeverksted, for da har de ansvaret for å få dørdekslet av og på igjen relativt uskadd. :p

Lenke til kommentar
Dette er ikke en typisk slitedel

 

Er ikke helt enig med deg i det, dette hender med alle VAG produkter av relativt nyere årgang før eller senere.

Det er en del som på fagspråket kalles fork clip, laget av billig nylon og produsert i et eller annet østblokkland som har sviktet, med det som følge at staget fra innvendig døråpner til dørlås har detti nedi døren.

 

Er enig i at man bør overlate jobben til et merkeverksted, for da har de ansvaret for å få dørdekslet av og på igjen relativt uskadd. :p

 

Sier du at dette er noe jeg bør få gjort på et verksted, og ikke satse på at en eller annen handyman kan fikse for meg?

Lenke til kommentar
Dette er ikke en typisk slitedel

 

Er ikke helt enig med deg i det, dette hender med alle VAG produkter av relativt nyere årgang før eller senere.

Det er en del som på fagspråket kalles fork clip, laget av billig nylon og produsert i et eller annet østblokkland som har sviktet, med det som følge at staget fra innvendig døråpner til dørlås har detti nedi døren.

 

Er enig i at man bør overlate jobben til et merkeverksted, for da har de ansvaret for å få dørdekslet av og på igjen relativt uskadd. :p

 

Ja, om det er en slitedel på VAG biler, så er det jo ikke snakk om det vi vanligvis snakker om av slitedeler som bremser, eksos osv.

 

Du kan fint fikse dette selv. Dørpanel kan være litt trick å få av, men en helt kurant jobb for de aller fleste som har brukt skrujern et par ganger. kan anbefale haynesboka til 2-300kr for din bil. Kjøpes på Biltema, Torshov osv. Da får du en trinn for trinn guide til det meste.

 

Du bør ikke tilkalle en handyman, men fikse dette selv. Likestillingens tid nå vettu :p

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Dette er ikke en typisk slitedel

 

Er ikke helt enig med deg i det, dette hender med alle VAG produkter av relativt nyere årgang før eller senere.

Det er en del som på fagspråket kalles fork clip, laget av billig nylon og produsert i et eller annet østblokkland som har sviktet, med det som følge at staget fra innvendig døråpner til dørlås har detti nedi døren.

 

Er enig i at man bør overlate jobben til et merkeverksted, for da har de ansvaret for å få dørdekslet av og på igjen relativt uskadd. :p

 

Ja, om det er en slitedel på VAG biler, så er det jo ikke snakk om det vi vanligvis snakker om av slitedeler som bremser, eksos osv.

 

Du kan fint fikse dette selv. Dørpanel kan være litt trick å få av, men en helt kurant jobb for de aller fleste som har brukt skrujern et par ganger. kan anbefale haynesboka til 2-300kr for din bil. Kjøpes på Biltema, Torshov osv. Da får du en trinn for trinn guide til det meste.

 

Du bør ikke tilkalle en handyman, men fikse dette selv. Likestillingens tid nå vettu :p

 

Ehhh... Mener du seriøst at dette klarer jeg å få til bare jeg vet hvordan jeg bruker et skrujern???? :) Hva er VAG-produkter???

Lenke til kommentar
Mener du seriøst at dette klarer jeg å få til bare jeg vet hvordan jeg bruker et skrujern????

 

VAG-produkter er Skoda,VW,Seat og Audi.

 

Har hatt av dørpanelene på min fhv. arbeidsbil (2007 mod Audi Allroad) og på bilen til en kamerat (Octavia 2001 mod)

 

Greiene som holder dørpanelet på plass er av så dårlig kvalitiet at det ikke kan brukes igjen, på toppen av det hele består dørpanelet av noe filt lignende greier som smuldrer opp bare man ser på det.

 

1 stk dørpanel til en Allroad koster 7600.- + montering, det er vel ingen grunn til å tro at Skoda deler er særlig mye rimeligere.

 

Sett bilen inn på et merkeverksted du, da er det de som må ta ansvaret om noe blir køddet opp, noe det er store sjanser for.

Lenke til kommentar

Sikkert baldwin wiren som har ryki/hoppa av.

Er svinlett å ta av dørtrekket på Octavia 1.

 

Sitter endel små torxskruer rundt på sia av hele panelet, skru ut de. Så sitter det en skrue bak justeringa av speilet (ta av dekslet), 2 skruer bak håndtaket i døra (Hvis du har el-vinduer må det panelet med knappene til vinduene vippes ut for å komme til de)

Lenke til kommentar
Sikkert baldwin wiren som har ryki/hoppa av.

Er svinlett å ta av dørtrekket på Octavia 1.

 

Sitter endel små torxskruer rundt på sia av hele panelet, skru ut de. Så sitter det en skrue bak justeringa av speilet (ta av dekslet), 2 skruer bak håndtaket i døra (Hvis du har el-vinduer må det panelet med knappene til vinduene vippes ut for å komme til de)

 

Da får jeg - eller noen andre prøve... Kan man risikere at man ødelegger noe viktig hvis man prøver seg på dette selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...