Gå til innhold

Hvor får jeg billig loddefri chip til Wii?


Pubé

Anbefalte innlegg

Broren min flytta nettop ut og da ble PS3, XBOX 360, Game Cube, N64, Nes, Sega Master System og en 47" plasma borte. Så nå sitter jeg igjen med en gammel 30" DIGER rør TV, en Wii og en NDSi.

 

Så da tenkte jeg jeg kunne chippe Wiien min.

 

Den er ganske gammel og jeg fikk den litt før Internett Channel begynnte å koste penger.

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt mange dårlige tilbakemeldinger ang. modnet, så om mulig er det nok best å holde seg langt unna.

 

Det er forøvrig helt unødvendig med chippet wii slik situasjonen er nå da man kan softmodde den selv, man trenger ikke åpne wii'en engang, alt man behøver er det SD-kort(gjorde selv feil og kjøpte et sdhc kort, bortkastede penger ettersom mange sdhc kort ikke er støttet og koster mye mer.)

 

Med softmoddet wii kan man såvidt jeg vet gjøre alt det en modchip wii kan, og litt til :), man kan spille wii og gc backups, og man kan legge inn emulatorer og gudene vet hva.

 

Legger til en link til en guide nederst her, bare et par tips før du begynner:

 

Om du har 4.1 eller eldre WiiMeny, men ønsker å oppgradere, så er det en stor fordel å softmodde FØR du oppdaterer, så laster du ned en EGEN oppdatering fra en modside, ikke den fra nintendo ettersom den skriver over homebrew tinga dine.

 

for å oppsummere:

- Kjøp SD-kort, ikke SDHC(2gb koster 99kr på elkjøp, og 2gb holder i massevis).

- Om du har 4.1 Wiimeny eller eldre, softmod FØR du eventuelt oppgraderer Wiimeny.

- Om du ønsker å oppgradere wiimeny etter softmod, last ned update packs som støtter softmodda wii!

 

Link til guide: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=171...t=0&start=0

 

Lykke til

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
SDHC

 

Støtten kom i 4.0: >kilde

Er fullstendig klar over det, men er ikke alle typer kort den greier å skrive til og da får man ikke lagt inn HackMii! og ikke får man tatt NAND backup eller hva det nå enn het.

 

På en wii får man ingen fordeler av å kjøpe SDHC kort uansett så styr for all del unna. Dårligere kompatibilitet(dette gjelder også pc) og ikke minst dyrere.

 

Så klart, har man et sdhc kort liggende og vil spare seg de 99kronene så er det jo så absolutt bare å prøve, men om man uansett må kjøpe inn nytt så er SD helt klart veien å gå.

 

Kjøpte selv et sdhc, tenkte at det måtte vel være hakket bedre, men så feil kunne jeg altså ta. Først fant jeg ut at laptopen min ikke hadde støtte for SDHC men kun SD, heldigvis støttet Wind'en sdhc så fikk lagt over filene. Så begynte modde prosessen men kom ikke lengre enn til feilmelding fra HackMii når jeg prøvde å legge inn det. Dro og skaffet meg et SD kort isteden, BINGO, null stress gjennom hele prosessen.

Lenke til kommentar
Har hørt mange dårlige tilbakemeldinger ang. modnet, så om mulig er det nok best å holde seg langt unna.

 

Det er forøvrig helt unødvendig med chippet wii slik situasjonen er nå da man kan softmodde den selv, man trenger ikke åpne wii'en engang, alt man behøver er det SD-kort(gjorde selv feil og kjøpte et sdhc kort, bortkastede penger ettersom mange sdhc kort ikke er støttet og koster mye mer.)

 

Med softmoddet wii kan man såvidt jeg vet gjøre alt det en modchip wii kan, og litt til :), man kan spille wii og gc backups, og man kan legge inn emulatorer og gudene vet hva.

 

Legger til en link til en guide nederst her, bare et par tips før du begynner:

 

Om du har 4.1 eller eldre WiiMeny, men ønsker å oppgradere, så er det en stor fordel å softmodde FØR du oppdaterer, så laster du ned en EGEN oppdatering fra en modside, ikke den fra nintendo ettersom den skriver over homebrew tinga dine.

 

for å oppsummere:

- Kjøp SD-kort, ikke SDHC(2gb koster 99kr på elkjøp, og 2gb holder i massevis).

- Om du har 4.1 Wiimeny eller eldre, softmod FØR du eventuelt oppgraderer Wiimeny.

- Om du ønsker å oppgradere wiimeny etter softmod, last ned update packs som støtter softmodda wii!

 

Link til guide: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=171...t=0&start=0

 

Lykke til

 

 

Takk! :D Man mister vel ikke garantien heller da? Det blir vel litt som jailbreak av iPod og iPhone.

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar

Eg og ville chippe wiien min. Men so kom eg over noke som heiter wii usb loader, eller wii coverfloader. Kjør ett google eller youtube søk på dette, (jeg anbefaler coverfloader). Med dette programmet trenger du ikke å bruke tid og penger på chip, men bare laste ned noen program, og du kan spille de spillene du ønsker. Med denne metoden kan du legge alle spillene dine inn på en harddisk, eller en minnepenn, og spille spillene direkte derifra :)

Lenke til kommentar
Eg og ville chippe wiien min. Men so kom eg over noke som heiter wii usb loader, eller wii coverfloader. Kjør ett google eller youtube søk på dette, (jeg anbefaler coverfloader). Med dette programmet trenger du ikke å bruke tid og penger på chip, men bare laste ned noen program, og du kan spille de spillene du ønsker. Med denne metoden kan du legge alle spillene dine inn på en harddisk, eller en minnepenn, og spille spillene direkte derifra :)

 

Skal skjekke ut begge metodene som står over her om et par uker. På ha en TV til å spille Wii på og en egen PC først. Jeg har en 16 GB minne penn som det går 2-3 spill på da.

Lenke til kommentar
Eg og ville chippe wiien min. Men so kom eg over noke som heiter wii usb loader, eller wii coverfloader. Kjør ett google eller youtube søk på dette, (jeg anbefaler coverfloader). Med dette programmet trenger du ikke å bruke tid og penger på chip, men bare laste ned noen program, og du kan spille de spillene du ønsker. Med denne metoden kan du legge alle spillene dine inn på en harddisk, eller en minnepenn, og spille spillene direkte derifra :)

 

Skal skjekke ut begge metodene som står over her om et par uker. På ha en TV til å spille Wii på og en egen PC først. Jeg har en 16 GB minne penn som det går 2-3 spill på da.

Er en fordel med en TV når du skal spele wii ja :p

Med en 16 gb minnepenn kan du få plass til ca 4 spel ;)

Endret av kennet94
Lenke til kommentar
Er en fordel med en TV når du skal spele wii ja :p

Med en 16 gb minnepenn kan du få plass til ca 4 spel ;)

 

Okei, Tenkte at en spill = en dvd = 4,7 GB per spill.

Det er jo egenlit bra det da. Så laster jeg ikke ned masse spill for og så ikke gidde å spille gjennom de, bare litt på hver, noe som enkelt skjer med et DS flash card.

Endret av Zoro-Sama
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...