Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Emissions Workshop! VW Passat 3c


Furyfax

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk meldingen "Emissions Workshop" idag, aldri hatt den før. Bilen det gjelder er en VW Passat 2006.

Når meldingen kommer så blinker gløde tråd ikonet, så lyser et gult ikon av motoren tror eg. Har lest meg til forskjellige årsaker.

Noen som vet hva dette kan komme av? Bilen oppfører seg helt problemfritt.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Fikk meldingen "Emissions Workshop" idag, aldri hatt den før. Bilen det gjelder er en VW Passat 2006.

Når meldingen kommer så blinker gløde tråd ikonet, så lyser et gult ikon av motoren tror eg. Har lest meg til forskjellige årsaker.

Noen som vet hva dette kan komme av? Bilen oppfører seg helt problemfritt.

Kjenner ikke denne bilen, så det blir rein gjetning: DPF trenger "service" (byttes)? Sett i handboken, hva den sier om rutine angående "utblåsning" av DPF-en? "Emissions" tyder jo på at det er noe med utslipp iallfall.

Hatt mye småkjøring? Automat? Mye kjøring på lave turtall? Moderne diesler med EGR og DPF liker ikke småkjøring. En times kjøretur med relativt høyt turtall løser opp i mye rart i avgassystemet på nyere diesler... Evt et eller annet rensestoff som rengjør "systemet" i tillegg.

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp trra.

La merke til at denne meldingen i display er tilstede bare jeg tar nøkkelen i tenningen. Har vell ikke akkurat noe utslipp da, tenkte derfor at kanskje en eller annen sensor er litt rar.

Men senere idag forsvant denne meldingen, og den har heller ikke kommet tilbake. Må vel ringe møller bil på mandag og høre iallfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...