Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - vx - Canon 35mm f/2


Anbefalte innlegg

Bruker: vx

Utstyr: Canon 350D + Canon 35mm f/2

Nivå: Pingle

 

Har ikke vært med på noe slikt som dette før, mens synes det høres morsomt ut og fikk lyst til å prøve. Håper på noen konstruktive tilbakemeldinger, vet jeg har mye å lære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding! :) Ja, lyset forsvant litt for fort for meg på det første bildet, så det er egentlig for lang lukkertid, er klar over det.

 

Bør vel kanskje prøve å skyte i RAW etter hvert ja. Har liksom sett for meg at det er tungvindt, og mye ekstra jobb, men skjønner at det gir litt flere muligheter...

Lenke til kommentar

Fin høststemning i det siste bildet!

 

 

RAW gir deg mange fordeler over jpg, blant annet større dynamisk omfang, og er ikke noe særlig mer tungvindt enn å skyte i jpg hvis du bruker riktig software. Nesten samtlige råfilbehandlere har innebygget biblioteksdel der du importerer og organiserer bildene dine slik at de er lette å finne igjen senere.

Jeg bruker selv Lightroom, og er veldig fornøyd med det, men skulle jeg kjøpt et program nå er det mulig jeg ville valgt Bibble 5. Det har fått flere redigeringsmuligheter som gjør at man sjeldnere vil ha behov for Photoshop.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...