Gå til innhold

sertifisering eller kursbevis


cspace

Anbefalte innlegg

microsoft sertifiseringer er noe av det letteste man finner svarene på. alle kan dumpe seg til sertifiseringer, men alle kan ikke gå på kurs og faktisk gjennomføre oppgavene eller pensumet. ett kurs bevis fra ett offisielt ATC training senter får man ikke hvis man faktisk ikke har vært gjennom ett kurs. derfor mener jeg att verdien av sertifiseringer synker betraktelig i forhold til ett fullført kurs med hands on labs, etc. Av denne grunn har jeg tatt mange IT kurs, men ikke giddet å ta sertifiseringene som tilhører dem. Jeg tror sertifiseringer kommer alltid til å ha det "dumpe" stempelet etter seg uansett hvor vanskelig de blir så lenge det ikke kommer noe krav om å fullføre kurs før man kan gå opp til en sertifiseringstest.

 

hva synes dere om dette?

Endret av cspace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
microsoft sertifiseringer er noe av det letteste man finner svarene på. alle kan dumpe seg til sertifiseringer, men alle kan ikke gå på kurs og faktisk gjennomføre oppgavene eller pensumet. ett kurs bevis fra ett offisielt ATC training senter får man ikke hvis man faktisk ikke har vært gjennom ett kurs. derfor mener jeg att verdien av sertifiseringer synker betraktelig i forhold til ett fullført kurs med hands on labs, etc. Av denne grunn har jeg tatt mange IT kurs, men ikke giddet å ta sertifiseringene som tilhører dem. Jeg tror sertifiseringer kommer alltid til å ha det "dumpe" stempelet etter seg uansett hvor vanskelig de blir så lenge det ikke kommer noe krav om å fullføre kurs før man kan gå opp til en sertifiseringstest.

 

hva synes dere om dette?

 

jeg er enig, man bør ikke få sertifisering før man har gått et kurs og eventuelt klart kravene som stilles i kurset, gjærne bedømmes dette med en eksamen, om dette skal fåregå i klasserom eller via nett det er jeg ganske så likegyldig til, men selvfølgelig er jo det beste om man får erfaringer med stoffet ved å praktisere det også

Lenke til kommentar

å ta kurs uten sertifisering er jo som å gå på skole uten å få karakterer.

vet om folk som har meldt seg på uke-kurs, møtt opp en halv dag og fått kurs-beviset uten å ha deltatt noe mer enn første halve dagen, så de kurs-bevisene er ikke verdt mye de heller.

 

det absolutt beste er jo sertifisering+erfaring, jeg har en liten bunke med kurs, uten sertifiseringer, som jeg ikke har noe arbeidserfaring med, ganske unyttige papirer når jeg ikke har noe tyngde bak de.

 

men, kjør på med både sertifisering og kurs, så blir neste arbeidsgiver glad :)

 

burde vært krav at man har kurset når man tar sertifiseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...