Gå til innhold

Aperture og RAW filer fra Canon 7D - unsuported?


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har et nytt og fint Canon 7D som jeg har løpt rundt å testet. Men når jeg skal ha RAW filene over i iMacen via Aperture som jeg har gjort før (med mitt Canon 40D) så kommer bare thumbnails opp, men i hovedbildet står det "Unsupported image format". Settingene på kamera er de samme som jeg har hatt på 40D, og likevel funker det ikke. Er det noen som vet løsningen på dette? Er det bare Aperture som ikke har oppdatert slik at 7D ikke er kompatibel, eller er det noe annet som kan være problemet?

 

Alle innspill mottas med takk!

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har et nytt Canon, bør du også legge inn software som fulgte med. Den er for Mac også...(regner med du kanskje har gjort det), og DPP er en fin RAW converter. Sjekket som snarest Canon sin nedlagrings-side og fant ikke at 7D har støtte for oppdatering enda, mulig jeg tar feil.

RandiA

Lenke til kommentar
Når du har et nytt Canon, bør du også legge inn software som fulgte med. Den er for Mac også...(regner med du kanskje har gjort det), og DPP er en fin RAW converter. Sjekket som snarest Canon sin nedlagrings-side og fant ikke at 7D har støtte for oppdatering enda, mulig jeg tar feil.

RandiA

 

Takk for raske svar fra dere begge. Ja, jeg har lagt inn DPP på macen. Men siden jeg jo er vant med Aperture, så hadde det jo vært fint om jeg kunne fortsatt å bruke det. Får satse på at de kommer med en oppgradering av Aperture snart :-)

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...