Gå til innhold

Beste hjemmerouter for tredjepart firmware?


Gadmin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er Asus RT-N16 kommet i hus. Den firmwaren og GUI som fulgte med var meget fin. Greide å holde meg sikkert minst 2 minutter før DD-WRT var installert via GUI. :p

 

DD-WRT er ikke helt stabil med denne routeren ennå (første build), men funke det gjorde den uten problemer. Opplevde at CPU-last kom opp i nesten 100% ved bruk av UPNP, men det er en kjent bug som er relatert til Kernel/DD-WRT og har ikke noe med selve routeren å gjøre. Routeren fungerte forøvrig fint selv med denne prosessfeilen...

 

Lastet ned en Linux-distro med topp hastighet begge veier og sjekket PS3_media_server som streamet med null problemer og kom raskt opp med meny. Den er mye kjappere enn DIR-655 på det området hvertfall.

 

Selv om jeg la inn den store versjonen av DD-WRT så var det ennå over 110MB ram ledig i router. CPU lå stort sett og idlet mellom 1 og 10% mens jeg brukte bittorrent.

 

Routeren er sikkert dobbel så stor som DIR-655 i volum. Jeg ser ikke noe negativt i det, for da blir den ikke så varm.

 

Har ikke testet den på WLAN ennå, for det brukes mest Gigabit her nå. Den skal yte inntil 84Mbit med 40MHz båndbredde i følge en praktisk test hos smallnetworkbuilder.com.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Da er Asus RT-N16 kommet i hus. Den firmwaren og GUI som fulgte med var meget fin. Greide å holde meg sikkert minst 2 minutter før DD-WRT var installert via GUI. :p

 

DD-WRT er ikke helt stabil med denne routeren ennå (første build), men funke det gjorde den uten problemer. Opplevde at CPU-last kom opp i nesten 100% ved bruk av UPNP, men det er en kjent bug som er relatert til Kernel/DD-WRT og har ikke noe med selve routeren å gjøre. Routeren fungerte forøvrig fint selv med denne prosessfeilen...

 

Lastet ned en Linux-distro med topp hastighet begge veier og sjekket PS3_media_server som streamet med null problemer og kom raskt opp med meny. Den er mye kjappere enn DIR-655 på det området hvertfall.

 

Selv om jeg la inn den store versjonen av DD-WRT så var det ennå over 110MB ram ledig i router. CPU lå stort sett og idlet mellom 1 og 10% mens jeg brukte bittorrent.

 

Routeren er sikkert dobbel så stor som DIR-655 i volum. Jeg ser ikke noe negativt i det, for da blir den ikke så varm.

 

Har ikke testet den på WLAN ennå, for det brukes mest Gigabit her nå. Skal ta en test med laptopen når jeg er hjemme igjen.

Sier meg fullstendig enig i det la7dfa her sier. Knall router med mange muligheter.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da er Asus RT-N16 kommet i hus. Den firmwaren og GUI som fulgte med var meget fin. Greide å holde meg sikkert minst 2 minutter før DD-WRT var installert via GUI. :p

 

Hei, vurderer å kjøpe Asus RT-N16 men lurte på hva dine erfaringer var. Kan man stappe i noen eksterne USB disker og erstatte en NAS eller blir det veldig tregt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...