Gå til innhold

Er det lett og få lærlingplas spå sykehus ol.?


karljohan92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 17 år, blir 18 i år. Og jeg skal nå mest sannsynlig inn i ett program som heter "full opplæring i bedrift" pga. jeg er veldig skolelei. Dette løpet involverer at du er 4 dager ute i lære og 1 dag i skole, eller tar fagene som privatist. Dette tar 4 år, etter det får du fagbrev.

 

Men det jeg lurer på da er, er det vanskelig for en "helsefagarbeiderlærling" og få lærlingeplass på sykehus? mer spesifikt Haukeland. Tar gjerne også private klinikker osv. Egentlig alt det som ikke har med eldreomsorg og gjøre, ikke det at jeg ville hatt noe imot og jobbe på et sykehjem, men ettersom at jeg skal være på samme plass i 4 år, så vil jeg gjerne være et sted som virkelig interesserer meg som sykehus, diverse klinkker ol.

 

Noen tips og svar?

 

Takker for alle relevante svar! :D

Endret av karljohan92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er sykepleier ell. du tenker på, så tror jeg ikke du kommer utenom generell studiekompetasne, og videre høyskole.

 

Jeg sitter med følelsen at "full opplæring i bedrift" kun er rettet mot yrkesfag som ikke krever høyere utdannelse, slik som mekanikker, tømmrer etc.

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Han spør ikke om sykepleierutdannelse, han spør om helsefagarbeider. Det er en utdannelse på VGS-nivå.

 

Om Haukeland tar inn lærlinger eller ikke må du nesten høre med Haukeland om. I utgangspunktet stiller man litt lenger bak i køen enn de som tar den "vanlige" linja (2+2 år), siden du ikke har det teoretiske grunnlaget, men jeg tror ikke det er umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...