Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ram-mengden vises ikke korrekt i vista 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro det eller ei, men noen hovedkort har også begrensning på maks mengde innstallert, så her bør du sjekke manualen.

 

Så kan du jo prøve å oppdatere bios og sjekke at alle minnebrikkene fungerer hver for seg.

 

Edit : Hovedkortet ditt skal greie opp til 24Gb , så det er fryktelig rart at den ikke gjør det, sjekk manualen om det er noen restriksjoner på hvilken ram du kan bruke for slike store minnemengder.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg får prøve å oppdatere biosen, men har sett tidligere at andre også har problemer med dette selv om ramtypen er kompatibel med asus sin info. Min ramtype er ikke listet opp i boka ettersom ramspeeden er for høy, men har sett tidligere oppsett med denne typen med 8 gb.

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert bioser, men skal nok få det til. Hvor finner jeg en oversikt over aktuelle bioser for mitt hovedkort? Har søkt litt på nett men finner dårlig med info om akkurat det der.

 

EDit: Prøvde 2 og 2 minnebrikker om gangen nå, og det ga 4gb. Men det er en av brikkene som hindrer at systemet kjører fullt ut. Det er en av brikkene som kun er med på 4gb, men så fort jeg utelukker denne og setter inn alle de andre oppnår jeg totalt 10gb. Synes dette virka merkelig. Den ene brikka funker alene og sammen med en annen, så fort flere brikker blir innvolvert blir det svartskjerm ved oppstart. Skal få bytta den ene brikka hos komplett, så er sikkert problemet løst.

Endret av zeratul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...