Gå til innhold

Psu kabler "litt" korte, noen ideer? Antec P180


Anbefalte innlegg

Jeg har en psu som har litt korte kabler til det kabinettet jeg prøver å sette den i nå.

Dette gjelder de kablene som skal inn på hovedkortet.

 

Jeg lurer på om det er noen tips på hva jeg kan gjøre, godt å vite til senere også hvis

dere har noe å kontribuere =)

 

Jeg beklager hvis bildene er for store.

 

Som dere ser her, så er den klemt inn til hovedkortet, hvis jeg har skjermkortet i øverste sporet.

 

02102009017_reduced.jpg

 

Under ser dere at den har god kontakt med den kjøleribba på hovedkortet.

 

02102009018_reduced.jpg

 

Også tar 4 pinneren kontakt med en finne på cpu stock kjøleren.

 

02102009023_reduced.jpg

 

 

 

 

 

Her er hvordan det ser ut hvis jeg prøver å ta strømkablene på innersiden, hvis skjermkortet er på det nederste sporet. Her tar ikke 4 pinneren kontakt med cpu kjøleren.

 

02102009024_reduced.jpg

 

 

Men her er litt av det som jeg tror kanskje kan bli ett problem, hvis jeg har det i nederste sporet, blir det varmt der slik at skjermkortet kommer til å bråke endel mer for å kjøle ned? Jeg kan jo flytte den usb port dingsen og fjerne sporplata, men blir ikke det en støvbombe? (personen som skal ha pc'en er så dårlig på vedlikehold x( )

 

02102009026_hor_reduced.jpg

 

Jeg tror jeg greier å få nok kabel til å dra den slik at den går på yttersiden av skjermkortet, hvis jeg snurt psu'en, men jeg vil gjerne høre hva dere kan si =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste er nok å kjøpe fra Dealextreme (ca. 30 kroner inkl. frakt)

 

Hvis jeg har forstått det rett, trenger du 4-pin 12V og 24-pin ATX forlengere, f.eks.

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5199

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18878

 

Er dog ikke elagante typen med kabel-strømpe, men man kan vel evt. spraymale de eller surre med sort teip, hvis utseende er et krav/viktig

Lenke til kommentar

Jeg greide det til slutt, jeg måtte bare røske og tvinne litte grann, helt ny psu xD

 

Tusen takk for den linken til den siden Mekkus, nå får jeg håpe at jeg ikke shopper meg ihjel xD

 

Nå ser dere hvor horribelt det ser ut etter jeg er "ferdig" å legge kabler etc xD

 

02102009027.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...