Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerreim på golf -97, haster.


HValder

Anbefalte innlegg

Er det nokon måte eg kan finne ut om registerreima på golfen min har vore bytta?

Det er ein -97 modell som har gått ca. 146.000km. Siden den er så gamal regner eg med at den hvertfall burde ha vore bytta, men fult mogleg at den ikkje har blitt bytta.

Det hastar sidan dersom eg finn ut at den har blitt bytta får eg solgt bilen no i helga, før eg flyttar til utlandet.

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at opplysninger om dette kan finnes i registrene til Møller/merkeverksted?

Ellers er det vel ikke uvanlig at slike ting "krysses av" i serviceheftet for 90000 km service (eller når det nå skulle ha blitt gjort).

 

Hvis du fortsatt kjører med en registerreim fra '97, så tror jeg den ville se slitt ut og flisete i kantene. Kanskje antydninger til "sprekker".

Lenke til kommentar

Står det noe i serviceheftet og når registerreim skal/bør byttes, da?

Jeg har hatt biler der dette skulle gjøres ved 60000 km, en der det skulle gjøres ved 90000 km, og den forrige strakk seg vel til 120000 km.

 

Hvis bilen var på service rundt 90000km og registerreim skulle byttes da, så vil jeg anta at det ble gjort ...

 

(Noen ganger kan det være lurt å ha hele servicehistorikken til bilen arkivert ...)

Lenke til kommentar

Ta en telefon til lokale møller, de har full oversikt over hva de har gjort på bilen.. Problemet er hvis servicen er tatt på et ikke merkeverksted. (Men du kan jo prøve med en ringerunde..)

 

Eller så kan du være på sikresiden og skifte reima nå.. Ryker den så kan det koste deg dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...