Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvilken bil kan passe?


trrunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

 

A3 har jo en del kjente feil. og for 120" så får du pumpedyse motoren. som hadde problemer med trykk, altså høyt trykk. Og det kunne gi lekasje og slikt.

Og så hadde bilene noe el problemer.

Og Audi har jo multilink forstilling. Noe som gir utskifting av foringer relativt ofte. Dette er også grunnen for den gode styrefølelsen Audi har.

 

Dette jeg sier nå, bør nok ikke skremme deg helt. For dette er ting du må være klarover, slik att du får gjort noe med ting før du står der. Og alle biler får ulike reprasjoner uansett. Men Audi er ikke av de billigste, men kanskje bilen du vil trives i likevell.

 

Glem A-klassen. ta heller A3, eller gå til C-klassen.

Endret av KJLHGKJYHTGDF
Lenke til kommentar
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

 

A3 har jo en del kjente feil. og for 120" så får du pumpedyse motoren. som hadde problemer med trykk, altså høyt trykk. Og det kunne gi lekasje og slikt.

Og så hadde bilene noe el problemer.

Og Audi har jo multilink forstilling. Noe som gir utskifting av foringer relativt ofte. Dette er også grunnen for den gode styrefølelsen Audi har.

 

Dette jeg sier nå, bør nok ikke skremme deg helt. For dette er ting du må være klarover, slik att du får gjort noe med ting før du står der. Og alle biler får ulike reprasjoner uansett. Men Audi er ikke av de billigste, men kanskje bilen du vil trives i likevell.

 

Glem A-klassen. ta heller A3, eller gå til C-klassen.

 

hvorfor liker du ikke a klassen? Greit med begrunnelse for hvorfor jeg ikke bør gå for den :)

Lenke til kommentar
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

 

A3 har jo en del kjente feil. og for 120" så får du pumpedyse motoren. som hadde problemer med trykk, altså høyt trykk. Og det kunne gi lekasje og slikt.

Og så hadde bilene noe el problemer.

Og Audi har jo multilink forstilling. Noe som gir utskifting av foringer relativt ofte. Dette er også grunnen for den gode styrefølelsen Audi har.

 

Dette jeg sier nå, bør nok ikke skremme deg helt. For dette er ting du må være klarover, slik att du får gjort noe med ting før du står der. Og alle biler får ulike reprasjoner uansett. Men Audi er ikke av de billigste, men kanskje bilen du vil trives i likevell.

 

Glem A-klassen. ta heller A3, eller gå til C-klassen.

A3 har mac pherson forstilling.

De pumpedysemotorene du får til 2000mod og nyere A3 er så og si skuddsikre. Myye mer holdbare enn de fra 2005 og nyere.

Anbefaler A3. :)

Lenke til kommentar

a3 er en 5 seter men kunn plass til 2. drit dårlig plass i a3. jeg satt på i en slik bil og jeg satt bake i midten, sjåfern er 1.60 lang og sitter med setet langt fram da. vi var 5 i bilen, helt normal størrelse på oss alle, ikke noe store folk. han som var pasasjer forran tok setet så langt fram som mulig. og så satt det en på hver side av meg. jeg hadde jo knene i ansiktet nesten. jeg er ca 1.80 lang da.

Lenke til kommentar
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

 

A3 har jo en del kjente feil. og for 120" så får du pumpedyse motoren. som hadde problemer med trykk, altså høyt trykk. Og det kunne gi lekasje og slikt.

Og så hadde bilene noe el problemer.

Og Audi har jo multilink forstilling. Noe som gir utskifting av foringer relativt ofte. Dette er også grunnen for den gode styrefølelsen Audi har.

 

Dette jeg sier nå, bør nok ikke skremme deg helt. For dette er ting du må være klarover, slik att du får gjort noe med ting før du står der. Og alle biler får ulike reprasjoner uansett. Men Audi er ikke av de billigste, men kanskje bilen du vil trives i likevell.

 

Glem A-klassen. ta heller A3, eller gå til C-klassen.

 

hvorfor liker du ikke a klassen? Greit med begrunnelse for hvorfor jeg ikke bør gå for den :)

A-Klassen er trang og kronglete i motorrommet, og bilen har en del feil. Altså dyrt å fikse, bare det å bytte dynamo er ett prosjekt i seg selv osv. A3 er en bedre bil.

Lenke til kommentar
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

 

A3 har jo en del kjente feil. og for 120" så får du pumpedyse motoren. som hadde problemer med trykk, altså høyt trykk. Og det kunne gi lekasje og slikt.

Og så hadde bilene noe el problemer.

Og Audi har jo multilink forstilling. Noe som gir utskifting av foringer relativt ofte. Dette er også grunnen for den gode styrefølelsen Audi har.

 

Dette jeg sier nå, bør nok ikke skremme deg helt. For dette er ting du må være klarover, slik att du får gjort noe med ting før du står der. Og alle biler får ulike reprasjoner uansett. Men Audi er ikke av de billigste, men kanskje bilen du vil trives i likevell.

 

Glem A-klassen. ta heller A3, eller gå til C-klassen.

A3 har mac pherson forstilling.

De pumpedysemotorene du får til 2000mod og nyere A3 er så og si skuddsikre. Myye mer holdbare enn de fra 2005 og nyere.

Anbefaler A3. :)

 

Mac pherson er fjærbeinet, men multilink er stabstag, endeledd og hjelpestag. dette er av flere stag, for å oppnå en bedre stabilitet i svinger, og gi bedre kjørefølelse.

Men disse staga blir også fort slitte.

 

Og motorene, ja dem er bedre en 2005 og nyere. Det betyr ikke att dem har de nevnte problemer, for det har dem.

Men Audi bomma når dem skulle forbedre motoren ja. Dem valgte å løse trykk problemer, med å øke trykket. (hehe, litt spøk den siste der, fordi dem økte trykket på den andre siden ;-)

Så sammenligner en med andre dieseler, så var også 2000 motoren til Audi, ikke SÅ bra. men ok. De første sleit også en del.

 

Det er derfor jeg sier dette, så han er klar over att det kan komme ting, som må repareres. Men jeg sier også att han ikke skal legge bilen bak seg, fordi jeg mener att dette kan være rett bil likevell.

 

Kan fortelle att Citroën har mindre trøbbel med sine HDI motorer en disse TDI til Audi. (dog, Citroën har trøbbel på andre punkter, og derfor havner likt som Audi/vw når det gjelder driftsikkerhet. Altså helt ok, endel bedre, men mange dårligere.

Lenke til kommentar
Mac pherson er fjærbeinet, men multilink er stabstag, endeledd og hjelpestag. dette er av flere stag, for å oppnå en bedre stabilitet i svinger, og gi bedre kjørefølelse.

Men disse staga blir også fort slitte.

 

Multilink blir gjerne brukt som navn på forstilling på A4\A6+Passat. Denne består av 4 forskjellige stag+hjelpearmer itilleg til endeledd og stabstag. Den hadde mye feil når den kom påa4\passat på 90 tallet, men har blitt endel bedre nå.

 

Å kalle A3 sin forstilling for multilink blir noe feil, selv de enkleste biler har endeledd og stabstag(noe har ikke stabstag). A3 sin forstilling er mye enklere enn på A4, Golf har samme forstilling som A3.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Du må nok utdype....

 

Disse kriteriene kan du taste inn under avansert søk på finn.no og få 2000 treff

 

Har begynt å få sansen for a3. Noe lignende denne?

Er det noen kjente feil jeg må passe meg for med en a3?

 

edit: mb a170 så jo også grei ut. Noen kommentarer på denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18691750

 

A3 har jo en del kjente feil. og for 120" så får du pumpedyse motoren. som hadde problemer med trykk, altså høyt trykk. Og det kunne gi lekasje og slikt.

Og så hadde bilene noe el problemer.

Og Audi har jo multilink forstilling. Noe som gir utskifting av foringer relativt ofte. Dette er også grunnen for den gode styrefølelsen Audi har.

 

Dette jeg sier nå, bør nok ikke skremme deg helt. For dette er ting du må være klarover, slik att du får gjort noe med ting før du står der. Og alle biler får ulike reprasjoner uansett. Men Audi er ikke av de billigste, men kanskje bilen du vil trives i likevell.

 

Glem A-klassen. ta heller A3, eller gå til C-klassen.

A3 har mac pherson forstilling.

De pumpedysemotorene du får til 2000mod og nyere A3 er så og si skuddsikre. Myye mer holdbare enn de fra 2005 og nyere.

Anbefaler A3. :)

 

Mac pherson er fjærbeinet, men multilink er stabstag, endeledd og hjelpestag. dette er av flere stag, for å oppnå en bedre stabilitet i svinger, og gi bedre kjørefølelse.

Men disse staga blir også fort slitte.

 

A3 har ikke multilink.. A3 har samma forstilling som Golf 4 og Octavia 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...