Gå til innhold

Har Acer mistet Pcen min?


Anbefalte innlegg

Jeg sendte for noen måneder (!) inn min Acer 8920 på grunn av en feil i LCD-inverteren. Jeg postet da dette på diskusjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1133270&hl=. Det er tre måneder siden.

 

Jeg har fortsatt ikke sett noe av PCen min! Hva skal jeg gjøre? Har ringt flere ganger (eller pappa har :]) og sist kom de fram til at det var et avvik. Men det er også en uke (+) siden, og nå er jeg virkelig irritert og lei, og det har virkelig vært tungvint uten den så lenge.

 

Tidligere har jeg hatt aceren inne til reparasjon to ganger før denne, og da tok det rundt en uke. Men nå har jeg VIRKELIG mistet troen på servicen til Acer!

Endret av Benjamin Alexander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er løsningen enkel:

 

Dersom det tar såpass lang tid for å utføre reparasjonen så har du krav på lånePC som du kan bruke i mellomtiden. Ta kontakt med Acer presenter dette kravet, så får de finne ut om de vil få ræven i gir på reparasjonen eller låne deg en maskin i mellomtiden.

 

Nøyaktig hvor lang tid det må gå før du har krav på lånePC husker jeg ikke. Noen andre kan sikkert kommentere på det, men det er snakk om noe sånt som rundt 2 uker, så du er i alle tilfeller langt forbi minimumskravet for å kunne kreve lånePC.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg sendte for noen måneder (!) inn min Acer 8920 på grunn av en feil i LCD-inverteren. Jeg postet da dette på diskusjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1133270&hl=. Det er tre måneder siden.

 

Jeg har fortsatt ikke sett noe av PCen min! Hva skal jeg gjøre? Har ringt flere ganger (eller pappa har :]) og sist kom de fram til at det var et avvik. Men det er også en uke (+) siden, og nå er jeg virkelig irritert og lei, og det har virkelig vært tungvint uten den så lenge.

 

Tidligere har jeg hatt aceren inne til reparasjon to ganger før denne, og da tok det rundt en uke. Men nå har jeg VIRKELIG mistet troen på servicen til Acer!

Angående lånemaskin:

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Angående lang reperasjonstid:

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Link

 

Men dette gjelder selvsagt bare om dette var et forbrukerkjøp, og at feilen dekkes av reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Hei.

(regner med at det var privatkjøp)

Acer har en maks reparasjonstid på 1.5mnd ved reklamasjonssak (forstod det sånn at pcen ble kjøpt i mai i fjor). Så her kan du kreve et ombytteprodukt eller rett og slett prøve å få hevet hele kjøpet. En reparasjon skal ikke ta så lang tid! Hvis du ikke når frem med det så kan du bare true med å involvere Forbrukerrådet, og i verste fall kontakt dem og be dem hjelpe deg med saken.

Hvor kjøpte du forresten maskinen? Og var den inn for samme feil de to forrige gangene?

Endret av eekilli
Lenke til kommentar
Hei.

(regner med at det var privatkjøp)

Acer har en maks reparasjonstid på 1.5mnd ved reklamasjonssak (forstod det sånn at pcen ble kjøpt i mai i fjor). Så her kan du kreve et ombytteprodukt eller rett og slett prøve å få hevet hele kjøpet. En reparasjon skal ikke ta så lang tid! Hvis du ikke når frem med det så kan du bare true med å involvere Forbrukerrådet, og i verste fall kontakt dem og be dem hjelpe deg med saken.

Hvor kjøpte du forresten maskinen? Og var den inn for samme feil de to forrige gangene?

 

det var et privatkjøp ja.

Fins det flere kriterier for å få ombytteprodukt/hevet kjøpet? (før jeg eventuelt tar vann over hodet?)

Maskinen ble kjøpt på MPX.no, men de har jkke tidligere vært involvert med reparasjonene.

Det var ikke nøyaktig samme feil.

Første gang var strømkontakten løs. da byttet de DC-in. Da jeg fikk den igjen fungerte ikke skjermen. Regner med de kom borti noe første gang.

Men siden det nå gjelder strømmen til skjermen? nei, jeg vet ikke...

 

edit: beklager forresten skrivefeilene... skrevet på mobil...

Endret av Benjamin Alexander
Lenke til kommentar
Men har du fått igjen maskinen?

 

3 mnd er lenger enn rimelig tid. Du har dermed krav på å heve kjøpet.

Men dette må du kreve før du får maskinen igjen. Har du alt fått maskinen, så har du godtatt den lange tiden.

Dette gjelder selvsagt ikke om feilen ikke dekkes av reklamasjonsretten.

 

nei har fortsatt ikke fått ogjen maskinen... og jeg får heller ikke vite noen ting... for eksempel på reparasjonsstatus på acer.no står bare "status: received"...

Lenke til kommentar
nei har fortsatt ikke fått ogjen maskinen... og jeg får heller ikke vite noen ting... for eksempel på reparasjonsstatus på acer.no står bare "status: received"...

Mitt forslag:

Skriv en epost som du også får lagret på sendte meldinger, der du krever å heve kjøpet pga urimelig reperasjonstid ifølge forbrukerkjøpsloven.

Og om de ikke godtar kravet, så sender du inn et klageskjema til forbrukerrådet.

Dette kan ta tid, men er nok uansett verdt det. Og du har ingen ting å tape.

Si ifra om ting skjer da.

Lenke til kommentar
nei har fortsatt ikke fått ogjen maskinen... og jeg får heller ikke vite noen ting... for eksempel på reparasjonsstatus på acer.no står bare "status: received"...

Mitt forslag:

Skriv en epost som du også får lagret på sendte meldinger, der du krever å heve kjøpet pga urimelig reperasjonstid ifølge forbrukerkjøpsloven.

Og om de ikke godtar kravet, så sender du inn et klageskjema til forbrukerrådet.

Dette kan ta tid, men er nok uansett verdt det. Og du har ingen ting å tape.

Si ifra om ting skjer da.

 

Enig med hva snillekim nevner her. Det er bare å pushe både MPX og Acer med dette, de har veldig lite å stille med. Ettersom det står 'Received' på status så har de ikke engang begynt på den, da har den bare stått hos dem i flere måneder.. Krev også evt en kompensasjon for behandlingen. Jeg har hatt en god del saker med acer (jobber daglig med servicer opp mot bl.a dem), og kan godt sende en mail til kontaktpersonen min hos dem hvis du sender meg et hendelsesforløp med datoer og repnr på PM, samt epostadresse jeg kan nå deg på og videresende deg evt informasjon jeg mottar. Synes det er sløvt av MPX å ikke gjøre noe mer med denne saken!

Lenke til kommentar
Fikk nå e-post med Acer som sa at "saken er sendt til ombytte".

 

Den var litt tvetydig, men betyr det at jeg får ny PC nå?

Ja, de har valgt å gi den en annen maskin. Forhåpentligvis en ny en. Men du har forsatt krav på å heve kjøpet, men da må du gi beskjed snarest, om du ikke alt har gjort det.

Men du bestemmer.

Men om du velger å godta ombytte, så krev ny 5 års reklamasjon på den nye maskinen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...