Gå til innhold

ny gaming pc, i7 920 & Radeon HD 5870 maks 15k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

har lest litt rundt omkring å funnet fram til det jeg tenker kan være en bra pc.

Maskinen skal i all hovedsak brukes til spill både on- og offline og må kunne drive fps og rts spill raskt og påliteligt :)

skjerm: Samsung Syncmaster 2233RZ valgt etter GUIDE: Fremtidsrettet PC sine anbefalninger

men tenkte litt på denne også: Samsung SyncMaster P2450H bedre oppløsning og litt bedre respons for mindre penger virker jo som et bedre kjøp da?

kabinett: Antec Nine Hundred Two også valgt etter GUIDE: Fremtidsrettet PC

psu: OCZ PCP&C Silencer 750W også valgt etter GUIDE: Fremtidsrettet PC

hovedkort: veldig usikker her, men tenker at x58 brikkesettet er bra (?) og tenker at ett kort til maks 2000 får holde, vanskelig å vite hva som er verdt pengene synes jeg. har lest noe angående de forskjellige lan kontrollerne og funnet ut at en intel kontroll vil være med på å bidra til at min multi/online spill opplevelse blir bedre enn med en billig kontroller?

cpu: Intel Core i7 920 har valgt i7 da jeg føler at det er den som gir mest ytelse og som kan lettest oppgraderes med bare å bytte cpu

kjøler: tenker på Noctua NH-U12P SE1366 , men er usikker på hvor mye jeg blir å ha igjen for det med tanke på støy og ytelse?

gpu: ATI Radeon HD 5870, føler den gir mest for pengene men er usikker på hvilken av de forskjellige versjonene som er best?

ram: 6 gb, kansje mere avhengi av hva som gir mest igjen for pengene, også her usikker på hvilken produsent og hastighet som vil være best egnet.

hdd: vurderer Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 mot Western Digital VelociRaptor 300 GB men er usikker på om ytelsen er så mye bedre på intel disken at den forsvarer den begrensete diskplassen?

og om jeg kjøper en av disse diskene og bruker en "vanlig" 7200 disk med høy kapasitet (500-1000gb) som ekstra disk, vil jeg da miste noe av ytelses fortjenesten ved kjøp av "high-end" disk?

Feks: jeg har OS på ssd men har spill på 7200 disk, hvordan vil jeg oppleve ytelsen i spill da? vil intel disken ha noe å si?

dvd: Nec AD-5240S billigste jeg fant :)

Jeg tar imot råd og tips med stor takk, og skulle det være noe jeg har glemt som burde være med så vil jeg gjerne ha tips om dette også :)

på forhånd takk :)

Endret av Esbenj
Videoannonse
Annonse
Skrevet

forksjellene mellom 5870 kortene er vel mest design og hva som følger med, ytelses sett er de alle like.

angående ram trenger du nokk ikke mer en 6gb, det er ikke mange som faktisk utnytter mer en 6gb ram ^^,

nochtua lager stille og gode kjølere(ivertfall i mine erfaringers) så det anbefales

resten ser sånn sett greit ut :D harddisk/ssd og skjerm svarer ikke jeg på pga hakke peiling på forskjellen xD

Skrevet

For 15 lapper m/os, skjermer, mus og tastatur er det ikke tvil hva jeg ville valgt.

Ta og se på denne video revien først

Jeg så den, og det bare sikler etter å få meg et slikt oppsett, uten at det blir for dyrt.

Her er nå det jeg kom frem til

Her er det med 3 x 1680x1050, + 80 gb intel SSD, dette kan byttes ut med 3 skjermer a 1920x1200, blant annet har dustinhome en 24" lg med 1920x1200, noe tykk ramme på den da.

Nå er jeg anti intel mann, så vet ikke hva som passer der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...