Gå til innhold

Innvandrerfamilie fikk tagget "svarting" på huset sitt!


KS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje viktig å presisere at undersøkelsen viser antall forbrytelser som er anmeldt og ikke nødvendigvis gjenspeiler hvor mye kriminalitet som er i en by. Det finnes en mulighet for at flere forbrytelser blir begått i New York men ikker blir anmeldt i like stor grad som for eksempel i Oslo. Det er ofte mørketall når man snakker om kriminalstatistikk.

Lenke til kommentar
Sammenligningen er uten rot i virkeligheten. Man reiser til Norge fordi Norge er et rikt land der det er mulig å få et bedre liv, det er ingen som benekter det.
Jeg kan ikke se hva som er galt med sammenligningen.

Sammenligningen er uten relevanse fordi det for å underdrive er en viss forskjell på å reise til Norge og å reise til månen.

 

Om de bruker asylinstituttet bare for å få et materielt bedre liv så misbruker man det. Det er faktisk ikke et få-et-bedre-vil-institutt vi har. Å ønske et bedre liv for seg og sine er absolutt bra og legitimt, men samtlige politikere i Norge sier de er mot dette, de har vært for en innvandringsstopp i over 30 år.

Hvem sier bare? Dersom du er i fare, hvor vil du foretrekke å få asyl? Norge eller Eritrea? Jeg hadde foretrukket Norge, men jeg vet ikke hvordan du ville prioritert. Det er en ting at man ønsker beskyttelse, det er i seg selv ikke noe galt i å ønske å komme til et land der den materielle velstanden bedre sørger for at man får et verdig liv.

 

Det jeg snakker om er at de blir belønnet for å begå kriminelle handlinger og å utnytte systemet. Ser du ingen problemer eller konsekvenser av å belønne kriminalitet?

For det første er det ikke snakk om belønning. Det er snakk om fravær av straff. Dersom jeg har en hund som setter seg i stolen er det ikke en belønning om jeg ikke slår ham på nesen med en sammenrullet avis, det er en belønning om jeg oppmuntrer ham med en hundekjeks.

 

Det er ingen som klapper dem på hodet og sier "flink løgner, her har du en tusenlapp".

 

Videre snakker vi ikke om kriminelle. Vi omtaler ikke alle som kjører i 100 km/t i 80-sonen som kriminell (jeg vil faktisk ikke finne på å gjøre det). Den eneste årsaken til at asylsøkeren bryter loven på vei inn i Norge er at det er den eneste måten å komme inn. Kall dem lykkejegere, snyltere, men ikke kriminelle. Kriminell gir assosiasjoner til folk som livnærer seg av kriminalitet, og det vet du pokker så godt. Det er ikke snakk om å belønne kriminelle, det er snakk om å ikke straffe mennesker som begår en teknikalitet av et lovbrudd, i mange tilfeller i desperasjon.

 

Dette handler om menneskeverd, og det er skremmende at en irrasjonell fremmefrykt og et forsøk på å sverte fremmedkulturelle ved enhver tilgjengelig anledning er regelen heller enn unntaket.

 

For min egen del syns jeg det er en usmakelig retning samfunnet dreier mot i så måte. Du skal gjerne få mene det, men jeg er enkelt og greit uenig. Det handler ikke om naivitet, det handler ikke om at jeg elsker muslimer eller hater kristendommen eller ønsker sharialover i Norge, det handler om menneskeverd.q

Lenke til kommentar
Ja "den undersøkelsen" skulle likt å sett!

 

 

Så da mener dere at FN tar feil når de år etter år trekker frem Norge som èn av verdens beste og tryggeste land å bo i??

Hvis vi sammenligner oss med resten av verden...og det må vi jo.....hvilke land er bedre? Man kan selvfølgelig finne land som er like bra, men neppe noe samfunn som er mer velfungerende, tryggere og mer rettferdig enn det norske. Og da mener jeg IKKE at det ikke finnes utfordringer eller ting som burde fungere bedre her til lands! Poenget er at vi har det BEDRE enn stort sett ALLE andre på denne kloden, og da er det vel ikke så ille om vi deler med eller hjelper de som ikke har vært riktig så heldige? Uten å tro at alle som kommer hit er mordere, voldtektsmenn, ranere eller terrorister....?

Lenke til kommentar
Sammenligningen er uten relevanse fordi det for å underdrive er en viss forskjell på å reise til Norge og å reise til månen.
En lovlydig og ærlig person fra Somalia har omtrent like stor sannsynlighet for å kunne få reise til Norge som meg til månen.
Det er ingen som klapper dem på hodet og sier "flink løgner, her har du en tusenlapp".
Nei, vi gir dem atskillig mer enn kun en tusenlapp.
Lenke til kommentar
og da er det vel ikke så ille om vi deler med eller hjelper de som ikke har vært riktig så heldige?
Den var virkelig rørende naiv og ureflektert:

-Mener du at de som klarer samle sammen flere årslønner i hjemlandet for å komme seg til Norge er de som har mest behov for hjelp?

-Hva tror du gir mest hjelp til flest, å hjelpe folk i lokalområdet eller å slippe et par luringer inn i Norge?

-Og så lurer jeg på hvorfor disse køsnikerne skal få ta plassene til og pushe kvoteflyktninger bakover i køen. Jeg har fremdeles tilgode å høre en god grunn.

Lenke til kommentar
Sammenligningen er uten relevanse fordi det for å underdrive er en viss forskjell på å reise til Norge og å reise til månen.
En lovlydig og ærlig person fra Somalia har omtrent like stor sannsynlighet for å kunne få reise til Norge som meg til månen.

Og derfor må den ærlige og lovlyde personen fra Somalia bryte loven for å komme inn i Norge. :)

 

Det er ingen som klapper dem på hodet og sier "flink løgner, her har du en tusenlapp".
Nei, vi gir dem atskillig mer enn kun en tusenlapp.

Det er status quo, det er ikke en belønning for å lyve og bryte loven, det er ganske enkelt det alle får. Verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Sammenligningen er uten relevanse fordi det for å underdrive er en viss forskjell på å reise til Norge og å reise til månen.
En lovlydig og ærlig person fra Somalia har omtrent like stor sannsynlighet for å kunne få reise til Norge som meg til månen.
Og derfor må den ærlige og lovlyde personen fra Somalia bryte loven for å komme inn i Norge. :)
Og hvorfor i alle dager skulle han hit? Er det noen grenser for hvilke lovbrudd du godtar at folk gjør for å komme til Norge?

 

Ville du også godtatt at jeg gjorde lignende lovbrudd for å skaffe meg mere penger?

Det er ingen som klapper dem på hodet og sier "flink løgner, her har du en tusenlapp".
Nei, vi gir dem atskillig mer enn kun en tusenlapp.
Det er status quo, det er ikke en belønning for å lyve og bryte loven, det er ganske enkelt det alle får. Verken mer eller mindre.
Ehh.. gir vi like mye til alle i Somalia eller kun de som bryter loven for å komme inn i Norge?
Lenke til kommentar
Newsflash:

Det finnes egentlig ikke raser, kun forskjellige kulturer.

 

Newsflash, vitenskapen er sterkt uenig.

 

Her er et propagandabilde, kun et av disse fjesene er ekte og tatt som utgangspunkt i å lage de andre, kan du gjette hvilket?

 

billboard3.jpg

 

Her er virkeligheten

12-of-the-DNA-Differs-Amongst-Human-Races-and-Populations-2.jpg

 

Man kan stadfeste rase utifra hår, sæd, blod og skjelett, man kan også stadfeste rase ved en enkle observasjoner om man har øyne som ser.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
og da er det vel ikke så ille om vi deler med eller hjelper de som ikke har vært riktig så heldige?
Den var virkelig rørende naiv og ureflektert:

-Mener du at de som klarer samle sammen flere årslønner i hjemlandet for å komme seg til Norge er de som har mest behov for hjelp?

-Hva tror du gir mest hjelp til flest, å hjelpe folk i lokalområdet eller å slippe et par luringer inn i Norge?

-Og så lurer jeg på hvorfor disse køsnikerne skal få ta plassene til og pushe kvoteflyktninger bakover i køen. Jeg har fremdeles tilgode å høre en god grunn.

 

 

Hvorfor er man naiv og ureflektert fordi man har et annet menneskesyn enn de som er seg selv nærmest?

-Den med "å samle sammen flere årslønner i hjemlandet for å komme seg til Norge" er forresten en løsthengende

påstand som virkelig er en sannhet med modifikasjoner! Hvis det å selge alt man eier og har for å starte på nytt i et annet land i det hele tatt kan betegnes som "å samle sammen flere årslønner"....

- Nordmenn gjorde akkurat det samme for 100-150 år siden: Solgte eiendom, budskap og eiendeler og reiste over

Atlanteren for å begynne et bedre liv fordi det var undertrykkelse, fattigdom og elendighet i Norge. Det samme under 2.verdenskrig: da flyktet mange nordmenn over til Sverige og gjerne videre til England. Det var sikkert noen kriminelle og mørkemenn med på lasset den gangen også....tror du ikke??

Lykke til med "å hjelpe folk i lokalområdet"! :yes:

Hilsen naiv og ureflektert

:roll:

Lenke til kommentar
Er det da innvandrernes sin skyld i den forstand at de er innvandrere?

Er ikke akkurat få innvandrere i byen NY.

Her er vi ved kjernen, det er ikke innvandrerne som er problemet, men politikken som føres:

-Man kan komme seg til USA uten å måtte være svindler.

-I USA belønner man ikke svindel og kriminalitet.

-I USA stilles det klare krav til innvandrere.

-i USA må du sørge for deg selv og dine.

-I USA lønner høyere utdannelse seg.

-I USA lønner det seg i jobbe.

 

Politikken vi fører ovenfor innvandrere i Norge er som gjort for å skape kriminelle og sosialklienter.

Lenke til kommentar
Man kan stadfeste rase utifra hår, sæd, blod og skjelett, man kan også stadfeste rase ved en enkle observasjoner om man har øyne som ser.

 

eeeh. hvis du skal støtte deg på vitenskap så er det du bedriver her ikke noe som støttes i vitenskapen.

Dessuten. Hvis du er etnisk norsk har du altså gener som har stor slektskap på;

Sardinia, Bosnia og nord-tyskland og øst-europa generelt for den ene, mens den andre gruppen linker etniske nordmenn til; Iberia og sørvestlige deler av Europa. Og dette er bare "første linje".

 

Her er vi ved kjernen, det er ikke innvandrerne som er problemet, men politikken som føres:

 

Politikken vi fører ovenfor innvandrere i Norge er som gjort for å skape kriminelle og sosialklienter.

 

Og da er vi på linje i hovedspørsmålet.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Hvorfor er man naiv og ureflektert fordi man har et annet menneskesyn enn de som er seg selv nærmest?
Ja, vi har et helt forskjellige menneskesyn, men jeg sier at ditt er mindre reflektert fordi du ikke helt har oversikt over hva du egentlig prioriterer og konsekvensene av dette:

-Du vil belønne svindlere og kriminelle, jeg vil straffe disse.

-Jeg vil at de som trenger det mest skal få hjelp, du vil at kun de som sniker i køen og tar seg til rette skal hjelpes.

Nordmenn gjorde akkurat det samme for 100-150 år siden: Solgte eiendom, budskap og eiendeler og reiste over

Atlanteren for å begynne et bedre liv fordi det var undertrykkelse, fattigdom og elendighet i Norge.

Det er en vesentlig forskjell her: USA annonserte etter innvandrere, i Norge har vi hatt innvandringsstopp i over 30 år.
Lykke til med "å hjelpe folk i lokalområdet"! :yes:
Du mener altså at Norge skal stoppe med det? :whistle:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...