Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - atoftemo - 50mm f1,4


Anbefalte innlegg

For å være ærlig ble dagens bilde mer et resultat av søken etter kvantitet enn kvalitet... Jeg tok utgangspunkt i noe jeg hadde i umiddelbar nærhet, og det ble derfor min litt slitne laptop..

 

post-201601-1254860824_thumb.jpg

 

Exposure: 0.125 sec (1/8)

Aperture: f/6.3

Focal Length: 50 mm

ISO Speed: 400

 

Jeg vurderte også dette, men forsøker å holde etterbehandlingen til et minimum, og dette endte desverre som et skrekkeksempel på overprossesering...

 

post-201601-1254861030_thumb.jpg

Dersom du lurer på hva det er, se nøyere på hovedbilde ;)

 

Endret av atoftemo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tilfeldigvis med meg kamera når jeg var på vei hjem fra kebab'en i dag, og gikk forbi denne. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg likte den godt.

 

post-201601-1254930341_thumb.jpg

 

Exposure: 0.008 sec (1/125)

Aperture: f/4.0

Focal Length: 50 mm

ISO Speed: 400

Endret av atoftemo
Lenke til kommentar
Hvis dette er den naturlig fargen må jeg si den var heftig, og grunn nok til å bli interessert. Ellers noe TomsesqueTM over det. Så rendyrket at det nesten går over i det abstrakte. Komposisjonen er det umulig å si noe på.

 

Den naturlige fargen var blå, men jeg har hjulpet til litt i ettertid. Jeg er ikke kjent med TomsesqueTM men tanken bak bilde var å få frem noe flott ut av noe enkelt og hverdagslig. (Rema 1000: "Det enkle er ofte det beste")

Endret av atoftemo
Lenke til kommentar
Den naturlige fargen var blå, men jeg har hjulpet til litt i ettertid. Jeg er ikke kjent med TomsesqueTM men tanken bak bilde var å få frem noe flott ut av noe enkelt og hverdagslig. (Rema 1000: "Det enkle er ofte det beste")

 

Med TomsesqueTM, så er det mulig at k.n.b. sikter til undertegnede :hmm:

 

Er forøvrig enig i at det ble et stilig bilde.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Dagens bilde ble tatt på vei tilbake fra Fotovideo sin Canon Workshop på Østensjøvannet sammen med FunFact.

 

De fleste bildene i dag ble naturbilder hvor 50mm ikke var spesielt godt egnet, så den fikk desverre kun kort leketid på slutten.

 

post-201601-1255101868_thumb.jpg

Exposure: 0.003 sec (1/320)

Aperture: f/7.1

Focal Length: 50 mm

ISO Speed: 100

Endret av atoftemo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...