Gå til innhold

Medietilsynet gransker South Park pga klager fra foreldre.


Anbefalte innlegg

South Park burde ikke bli tatt av sending, men må innrømme at jeg har stusset litt på at det sendes så tidlig på dagen.

Men som tidligere sagt, det er ganske enkelt for foreldrene å si til barna at de ikke kan se på det. Det gjorde mine, jeg fikk ikke se South Park, så da gjorde jeg ikke det.

 

Funket ikke på meg, min mor har bare en gang i min oppvekst nektet meg å se en film og det var pulp fiction når jeg var 13, ble litt overasket da hun vanligvis nølende lot meg se hva jeg ville, hun stakk til og med hode inn på rommet mitt og sjekka at jeg ikke så på NRK der filmen gikk, men jeg hadde video maksin og tok den opp og så på den dager etter når jeg kom hjem fra skole. Var ikke noe værre enn andre filmer jeg hadde sett.

 

Poenget er at viss foreldrene nekter dem å se en serie eller film og de ser den alikavel så kan barnet takke seg selv.

De vil ikke bli skadet av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var den samme greia da SP gikk på NRK før i tiden. Enden på visa ble vel at de flyttet SP over til NRK2 med et senere tidspunkt. Rett og slett tåpelig, spør du meg. Jeg får nesten fnatt når sånne hårsåre høneforeldre griner over alt annet som ikke er 110% barnevennlig. Det er latterlig. Til og med Tom & Jerry ble klaget på en gang i sin tid.

 

SP kommer jo med noen gode budskap innimellom også: Ikke vær feit, det lønner seg overhodet ikke å være Kenny, du burde IKKE sette fyr på fisen din, "Drugs are bad, mmkay?" osv osv. Slutt å klag.

Lenke til kommentar

vell noen episoder i south park er ganske drøy, vet ikke om det passer for småbarn å se slikt.

men likevel får vi vite at det ikke lønner seg å feks være som cartman, hva som skjer når en bruker dop osv.

 

ofte har episodene et godt budskap og viser også mye av dobbeltmoralen i usa noen ganger.

men fortsatt kansje for drøyt for småunger(under 12), som kansje ikke forstår budskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...