Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Xantia bensinpumpe som slutter å fungere.


Badon

Anbefalte innlegg

Har hatt et tilbakevennende problem de siste ukene/måneden. Har en Citroen Xantia 2.0i som plutselig ikke startet pga av at bensinpumpa ikke går. Når jeg skal starte bilen på morgen noen dager 2/3 ganger i uka så starter den ikke og bensin pumpa går ikke. Har noen ganger koblet pumpa rett på batteriet og den har gått. Så har jeg koblet inn kontakta igjen og da går pumpa igjen.

Andre ganger har bilen stått men jeg har vært på jobb og når jeg har kommet hjem og skal se på problemet så er den i orden igjen.. Jeg tror ikke det kommer strøm frem til bensinpumpa. Noen som har noen ideer om hva jeg skal gjøre. Har byttet bensinpumpe rele. Skal måle med en gang neste gang det skjer, noen ganger skjer det 2-3 ganger i uka andre ganger går det 10dager i mellom hver gang.. Noen som har vært borti samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt et tilbakevennende problem de siste ukene/måneden. Har en Citroen Xantia 2.0i som plutselig ikke startet pga av at bensinpumpa ikke går. Når jeg skal starte bilen på morgen noen dager 2/3 ganger i uka så starter den ikke og bensin pumpa går ikke. Har noen ganger koblet pumpa rett på batteriet og den har gått. Så har jeg koblet inn kontakta igjen og da går pumpa igjen.

Andre ganger har bilen stått men jeg har vært på jobb og når jeg har kommet hjem og skal se på problemet så er den i orden igjen.. Jeg tror ikke det kommer strøm frem til bensinpumpa. Noen som har noen ideer om hva jeg skal gjøre. Har byttet bensinpumpe rele. Skal måle med en gang neste gang det skjer, noen ganger skjer det 2-3 ganger i uka andre ganger går det 10dager i mellom hver gang.. Noen som har vært borti samme problemet?

 

Sjekk releet?

Lenke til kommentar
Hmm, du burde fått lest av feilkoder. Skulle ikke forundre meg om dette har noe med startsperren å gjøre...

 

Hva mener du med at bilen starter ikke? Når du vrir på nøkkelen hva skjer? Går motoren rundt eller er bilen helt død? Det jeg mener er om startmotoren går rundt når bilen ikkr starter?

Lenke til kommentar

Høres mer og mer ut som startsperra.

 

Neste gang lukk alle dører. Lås. Lås opp. Åpne førerdøra å start. Prøv reservenøkkel hvis du har det. Kan være mottakeren i bilen som fusker også.

 

En så sjelden periodisk pumpefeil høres rart ut. Også rart at den aldri har stoppa mens motoren går. Uansett det og slå på pumpa eller tanken pleier og gjøre underverker hvis pumpa er feilen.

 

Mål om du får spenning mellom de 2 tykkeste ledningene til pumpa neste gang det skjer..

 

Når har du noe og forske på :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ikke startsperre på den. Ikke i nøkkelen og ikke kodesperre. Har sjekka litt rundt på kontakter som jeg har fått tips om og fant ikke noe irr eller brudd av noe slag. Forrige gang den ikke starta var det spenning i kontakta. Så begynner å få litt lyst til å bytte pumpa. Nå skal det legges til at det har blitt skjeldnere og skjeldnere at den ikke starter. Veit a faen hvorfor.. :nei:

Endret av Badon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...