Gå til innhold

Installere alt på nytt etter oppgr til win7?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt pc hos komplett med vista installert og får da oppgradering til win7 når det kommer.

Men i mellomtiden vil jeg jo gjerne legge inn alle programmene jeg trenger og jeg lurer da på:

Jeg skal partisjonere disken min slik at jeg får en c: og en feks f: som jeg skal ha spill og musikk osv på.Lurer da på:hvis jeg installerer feks messenger og andre program på f: istedenfor c:, slipper jeg da og installere alt på nytt etter oppgradering til win7 siden ingenting er installert på c: der windows ligger?

eller må jeg uansett installere alt på nytt siden windows blir anerledes?

 

Hadde håpet å slippe og installere alt 2 ganger så tett innpå hevrande så jeg håper dette går:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er vanlig at slike program må installeres. Å installere på en annen partisjon blir akkurat det samme som å installere på en ekstern disk som du flytter til en annen PC. Det er bare programmer som går under kategorien "portable apps" som kan brukes slik.

Men det skal ikke være noe problem å oppgradere Vista til Win7 slik at du beholder alt.

Lenke til kommentar
Æsj, da blir det mye installering framover...

får prøve og bare installere det aller nødvendigste og ta resten av hurven når win7 er på plass.tross alt ikke lenge til det nå.

 

men hvis jeg installerer win7 rtm nå da?kan jeg bruke den lisens nøkkelen jeg får i oktober til og aktivere rtm versjonen med?

 

Hvis du har Windows 7 RTM så har du jo fullversjonen som kommer i butikken nå i oktober. Om du installerer den, så vil du ikke kunne aktivere den med oppgraderings nøkkelen du får, siden du har fullversjonen i dag.

Regner med at du har skaffet RTM versjonen fra bukta eller noe slikt, og du tar jo da en stor risiko ved å legge inn en slik windows versjon. Den kan jo inneholde spyware, adware, keyloggere, rootkit, backdoors etc.

Du får heller regne med å måtte installere noen programmer dobbelt opp.

 

Velger du oppgradering fra Vista så følger jo de fleste programmer med tror jeg, uten at jeg har testet dette så mye. Om du oppgraderer til en versjon som er "godkjent" fra Microsoft sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...