Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - jonas27389 - Canon EF 50mm f/1.4 USM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Harry, men kult. Synd at fokuspunktet ligger litt for langt framme. Armen og sigaren er i fokus, men ansiktet (som er det viktigste) er desverre ute av fokus...

Endret av FunFact
Skrevet

5. Oktober - 9 etasjer opp

Dagens bilde er nok en gang fra Realfagsbygget på NTNU, denne gang i en av mange trappeoppganger. Veldig dårlig lys der inne, så jeg syntes det var fryktelig vanskelig å redigere, det stod mellom en s/v versjon og en med farger. Landet til slutt på denne, men er ikke helt fornøyd...

post-66584-1254767530_thumb.jpg

Lukkertid: 0.5 sek

Blender: f/11

Iso: 100

Skrevet

6. Oktober

Vel, i dag ble det et lite snapshot mellom skole og trening. Har justert litt på fargene i etterkant.

post-66584-1254864074_thumb.jpg

Lukkertid: 1/200 sek

Blender: f/1.4

Skrevet

7. oktober - Siste Sekund

I dag var det brødbaking, og da ble det litt improvisasjon med råvarene. I dette tilfellet et bilde bestående av valmuefrø.

post-66584-1254945427_thumb.jpg

Lukkertid: 1/80 sek

Blender: f/3.2

Iso: 320

Skrevet

He, he. Det ser ikke ut som du sliter med fritidsproblemer. For øvrig var 6. oktober sikkelig industriellbrutalisme. Men jeg er ikke sikker på om motivet er en dekorasjon eller om det har en funksjon.

Skrevet

Bra fortsettelse dette! Jeg liker spesielt godt 06. oktober, den får 10/10 av meg!

07. fikk meg til å le, og jeg smiler enda nå tre minutter senere, hvilket jeg også regner med var målet med bilde :)

Keep up the good work!

Skrevet

Takk for allle hygglige kommentarer.

k.n.b: Motivet den 6. Oktober er vel egentlig et kunstverk, så den har vel ingen annen funksjon en å være til beskuelse. Altså er den et pra motiv!

atoftemo: 7. Oktober var vel mer ment som et morsomt bilde, enn et teknisk bra bilde ja.. :)

Skrevet

9. Oktober - Rød Luft

Litt treig her i det siste. Det ble ikke noe bilder den 8. oktober. Men her er dagens bilde:

post-66584-1255186834_thumb.jpg

Lukkertid: 1/500 sek

Skrevet

10. Oktober - Den andre siden

I dag var det første regnfrie dag her i Trondheim på flere uker. Likevel ble det våte element tema for dagens bilde...

post-66584-1255186962_thumb.jpg

Lukkertid: 1/4000 sek

Skrevet
9. Oktober - Rød Luft

Litt treig her i det siste. Det ble ikke noe bilder den 8. oktober. Men her er dagens bilde:

Det har potensiale dette. Noen refleksjoner som fostyrer litt.

Tom

Skrevet

iamluka: Takk! Bildet var ikke så gale i farger. Det ble bare litt enklere i svart/hvitt. Men, overgangen fra s/h til farger ble kanskje litt voldsom. Ikke så lett å få den til å bli bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...