Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avstandsforhold er ikke enkelt


Gjest Guest_Petter_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Petter_*

Hei,

 

Jeg har vært sammen med min kjæreste i omkring 7 måneder nå og hun bor i utlandet. Besøkt henne to ganger i år og vi elsker hverandre. Men dette med avstanden er helt grusomt og føler jeg tenker for mye, det sier hun også. Om hun ikke ringer meg på 2 dager så får jeg nesten panikk, tror hun ikke liker meg lenger eller ikke tenker på meg. Og helgene som denne helgen er det verste. Lørdager .... hva gjør hun, ut og fester, sammen med noen andre? Jeg vet innerst inne jeg må bare stole på henne og jeg har jo gått inn i dette forholdet vel vitende om avstanden så da får jeg vel bare takle det.

 

Men lurte på erfaringer fra andre her med avstandsforhold, ringte dere hverandre hver dag eller var det opphold iblant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har vært sammen med min kjæreste i omkring 7 måneder nå og hun bor i utlandet. Besøkt henne to ganger i år og vi elsker hverandre. Men dette med avstanden er helt grusomt og føler jeg tenker for mye, det sier hun også. Om hun ikke ringer meg på 2 dager så får jeg nesten panikk, tror hun ikke liker meg lenger eller ikke tenker på meg. Og helgene som denne helgen er det verste. Lørdager .... hva gjør hun, ut og fester, sammen med noen andre? Jeg vet innerst inne jeg må bare stole på henne og jeg har jo gått inn i dette forholdet vel vitende om avstanden så da får jeg vel bare takle det.

 

Men lurte på erfaringer fra andre her med avstandsforhold, ringte dere hverandre hver dag eller var det opphold iblant?

 

Er i avstandsforhold, 6-7 mnd har gått. Vi møtes 1-2 gang per mnd, men vi er i samme fylke, så litt lettere da. Men har dere ikke hørt om msn og e-mail? Her snakker vi en del på msn hver dag, sender mms, og det er bare unntaksvis vi ikke snakker i telefonen i løpet av en dag.

 

Et tips jeg har hørt ang. avstandsforhold, er å planlegge noe stort, f.eks. en reise til sommeren, da kan man gå å glede seg, prate om det, planlegge og slikt. Nettopp en slik sommerferie fungerte ekstremt bra her :)

Lenke til kommentar

Jeg har MYE erfaring fra avstandsforhold. På ca 11 år har jeg vert i hele 5 stk av de :wow: De to første var bare på 2-3 måneder hver, og lite seriøse i utgangspunktet egentlig. Det neste ble avstandsforhold etter nsten 1.5 år. Forholdet varte i ca 2 år. Neste forhold var avstand hele tida, 2 år. Det siste der var det lestteste, samtidig det vanskeligste. ugreit å forklare. Lettest fordi vi hadde kjent hverandre noen år før vi ble kjærester, vanskeligst, kanskje fordi vi søkte noe vi ikke kunne gi hverandre?

Mitt nåværende forhold begynte som avstand. Ålesund/Tr.heim. Kun et par måneder etter at vi ble sammen skulle kjæresten min på 4 måneders studietur til India! Noe jeg visste helt fra første stund da vi ble kjent. På den tida hadde ikke jeg nett hjemme. Men omstendighetene gjorde det sånn at jeg ble å bo hos foreldrene mine omtrent hele tida mens min kjære var på tur. (jeg hadde lekkasje fra vaskemaskina mi, og kunne ikke bruke badet mitt...) Så da hadde jeg nett der.

Vi snakka omtrent daglig på skype eller msn. Vanlig telefon var kanskje 3 ganger i løpet av de 3 månedene ho var der nede (ho kom hjem før planen pga helse) Nå har vi bodd sammen siden februar, og har det strålende :D

 

Men mitt beste tips til andre i avstandsforhold, lev ditt eget liv selv om du har kjæreste du ikke ser så ofte. Og la kjæresten leve sitt liv. Og snakk om hva dere har gjort, og hva dere skal gjøre. Ikke kom med 3. grads forhør etter en fest, f.eks. Men gi hverandre frihet under ansvar. Det er og greit å snakke åpent om hva man anser som utroskap. Der har folk gjerne litt frskjellige grenser. Det er geit å vite hvor grensene til partneren går. (dette gjelder ikke bare avstandsforhold!)

Det kan og være greit å vite hva man vil med forholdet. Vil man det samme, eller "kaster man vekk tid"? Mine to foregående forhold hadde på en måte ingen plan, de bare var. Med min nåværende visste begge fra meget tidlig at dette var rett, og vi vil satse på en felles framtid. Derfor klarte vi oss gjennom de nesten 4 månedene vi ikke så hverandre annet en på cam.

 

Uansett, masse lykke til med kjærligheta!

Lenke til kommentar
Med andre ord jeg skal ikke få totalt panikk uten å få en telefon på 2 dager? hehe.

Får vel bare vise tålmodighet, men det er uhyre vanskelig særlig om helgene.

 

 

Ikke få panikk om du ikke hører fra henne på 2 dager. Du kan jo gi lyd fra deg du og? Det jeg har pleid å gjøre om vi ikke hadde fått snakket på annet vis i løpet av dagen var å sende en god natt-sms når jeg la meg for kvelden. Sånn bare for å gi lyd fra meg.

Forresten, hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Petter_*
Med andre ord jeg skal ikke få totalt panikk uten å få en telefon på 2 dager? hehe.

Får vel bare vise tålmodighet, men det er uhyre vanskelig særlig om helgene.

 

 

Ikke få panikk om du ikke hører fra henne på 2 dager. Du kan jo gi lyd fra deg du og? Det jeg har pleid å gjøre om vi ikke hadde fått snakket på annet vis i løpet av dagen var å sende en god natt-sms når jeg la meg for kvelden. Sånn bare for å gi lyd fra meg.

Forresten, hvor gamle er dere?

Det som er problemet, det er som regel jeg som tar kontakt. Sikkert min egen feil.

Sist snakket vi på fredagen, hun ringte ikke igår og ikke enda idag. Da får jeg litt sånn panikk. Hører andre med avstandsforhold hvor de desperat ringer hverandre hver dag .... så da blir jeg urolig.

Lenke til kommentar

Dette forumet tillater gjesteposting, man må ved dette ikke være registrert for å kunne poste her. Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

 

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold.

 

Tråden anses som brudd på retningslinjene for refererte funksjon og stenges.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...