Euklid Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 Objektiv: SMC Pentax-FA 1:1.4 50mm Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Pentax K20D og det som ellers måtte falle meg inn Tilleggsutfordring: With the Beatles Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) 1. – I'm so tired f/2.8 – 1/15s En jobb som holder på å ta knekken på nervene. En oppgave som tilsynelatende er uløselig. Et forhold som rakner. Et byråkrati som gir magesår på rekordtid. En usikkerhet som knekker alt. Orker, orker, orker ikke mer. Hvile nå. Hvis det går. Endret 4. oktober 2009 av Euklid Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 1. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 Ser ut som denna kar'n har fått litt for mye å gjøre, og litt for lite søvn. Har ikke barbert seg engang. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 1. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 Et fint bilde som passer veldig godt til teksten. Men jeg liker ikke hvitbalansen - er det kameraet sin Auto-WB? Jeg tillater meg å legge en versjon med litt kaldere farge i spoiler: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 Tungt bilde - liker stemningen. Kanskje litt varme farger, men.. Ellers - ser feilen med stakkaren - han bruker jo Mac! *dukker* Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 Han (jeg) har ikke vært i nærheten av en barbehøvel, nei. Eller hvitbalanseknappen; takk for alternativ versjon, arnold_layne. Om jeg skal stole på blikket mitt og skjermen min stemmer din bedre enn min, men fortsatt et stykke unna ifht skjerfet. Skal prøve å få justert i morgen. Går for øvrig ut fra at jeg i denne utfordringen ikke kommer til å måtte spesifisere hvilken sang som hører til hvert bilde. Spotify-linker blir det også dårlig med. Nå som remastrene har kommet er det bare å punge ut 2000,- for et stykke viktig kulturhistorie. Takk for kommentarer! ... og, ja – Trondster. Det er et helvete med den Macen som er koblet til det tastaturet. For det er den jeg kjører Windows på! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 Haha Trondster; jeg la akkurat merke til det samme og skulle til å kommentere, men du kom meg visst i forkjøpet *Dukker også* Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 1. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Trondster og Teddy: Så godt dere dukker. Da treffer jeg dere enda bedre Tror kanskje jeg ville, som arnold layne sa, justert hvitbalansen litt. Endret 1. oktober 2009 av carmelita Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 1. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2009 Bildet er ok, men som andre påpeker er hvitbalansen litt ute og sykler. I'm so tired er den skjulte klassikeren fra The White Album, og dette er faktisk den låta det ble brukt minst tid på av samtlige innspillinger til denne dobbelt-LP'en. Dette fordi John Lennon syntes spontanitet og effektivitet er viktigere enn perfeksjonisme. Han stolte fullt og helt på øyeblikket, noe du også kanskje prøvde deg på her? Som en liten ekstra kuriositet kan det nevnes at den bablingen til John man hører på slutten av sporet, om man spiller den baklengs, vil man høre "Monsieur, monsieur, how about another one?". Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 Illustrerende bilde, ja -- men jeg tror faktisk at jeg mener seriøst at et litt slitt IBM-tastatur fra 90-tallet hadde vært enda mer megetsigende enn det moderne, pene Mac-tastaturet... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk for kommentarer. Første bildet er nå oppdatert med en hvitbalanse som i alle fall er litt bedre enn sist. Du har helt rett i at det første bildet ikke akkurat var et langvarig prosjekt, d0ppler. Skulle ønske jeg hadde tid til slikt nå, men det får bli til senere. Takk for anekdote også, de liker vi! Skulle gjerne brukt et eldre tastatur, Gia, men er belemret med at jeg kjøper alt Steve Jobs peker på, og da er det grenser for hvor mange generasjoner bakover jeg gidder å ha liggende ... 4. – All Things Must Pass f/3.5 - 1/750s Now the darkness only stays at nighttime, in the morning it will fade away. Daylight is good at arriving at the right time. It's not always going to be this grey. All things must pass, all things must pass away. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Titlene dine vekker minner. Jeg har jo både The White Album og All Things Must Pass albumet. Rimelig "passed" den basketballkurven i alle fall. Du har vel ikke stanget den ned (siden du ser ut til å kjøre hodet inn i alt du tar bilde av)? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har ikke stanget den ned, men nå vet jeg hva jeg skal ha som neste utfordring om det ikke dukker opp noen bedre ideer underveis! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Fint motiv, med forfall og høst. Tror ikke den kurven har vært behandlet særlig godt.. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Spennende prosjekt! Liker basketkurven. Skal følge med videre her. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2009 5. – I Saw Her Standing There f/1.4, 1/8s Denne er ikke plagsomt dyp. Men jeg grubler en del på hvorfor vi tar de valgene vi gjør. F.eks. hvordan jeg i løpet av et halvt minutt bestemte meg for å bruke en mildt sagt anselig sum på å kjøpe akkurat denne celloen. Eller hvorfor vi takker ja eller nei til et jobbtilbud, eller en invitasjon til en fest. Eller et giftermål. Eller hvorfor Gjedrem og kompani bestemmer seg for å sette renta opp eller ned. For jeg tror ikke det er så mye av det som er særlig gjennomtenkt. Og jeg er ganske usikker på om det er en helt sykt skremmende tanke eller bare behagelig tilfeldig. Hvis man velger nok ganger må det jo bli riktig før eller senere? Eller? And the way she looked was way beyond compare, So how could I dance with another, Oh when I saw her standing there Well she looked at me, And I, I could see, That before too long I'd fall in love with her, She wouldn't dance with another, Oh when I saw her standing there. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 7. – All You Need Is Love f/11, 6s OK. Ikke et godt bilde. Og dette med Can't Buy Me Love stemmer jo ikke helt, Beatles-boksen i stereo kommer man i alle fall et godt stykke med. Hjelper også hvis du ikke har fantasi eller tid til å ta bilder, faktisk. Og så får man penere hud, slankere midje, rettere tenner og bedre humor av den. Eller kanskje ikke. Men den er verdt å kjøpe. Bortsett fra alle studioalbumene ligger første av Love-platene der, i tillegg til billetter til Ed Sullivan show med The Beatles, premierebilletter fra A Hard Day's Night (kostet £3 i 1964!), visittkortet til The Quarrymen og diverse annen moro. (Alt dette er selvsagt bare replika.) (Nok takhøyde til å få bildevinkelen jeg hadde tenkt til å ta med 50mm får man derimot ikke av boksen.) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Litt over middels Beatles-interessert? Vel jeg har ikke kjøpt boksen, for jeg har alle på LP fra før. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2009 Litt over middels, ja. For jeg har også alle på vinyl. (Og de fleste i flere versjoner, men på det punktet begynner det nesten å bli flaut.) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2009 10. – Revolution f/4, 1/350 «You say you got a real solution Well, you know We'd all love to see the plan. You ask me for a contribution, Well, you know We all do what we can. If you want money for people with minds that hate, All I can tell you is brother you have to wait.» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå