Gå til innhold

Hvorfor bruker min iphone 3gs 40kr over natten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Tror du får best svar fra brukerne hvis du sier hilken operatør du bruker og hvilket abonnement du har. Min nest yngste har samme telefon og svei av 400 kr på data (NetCom Young Talk) en ettermiddag. Den beste forklaring vi fant var at spill og/eller GPS sendte/mottok data.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
GPS har ingen ting med teleoperatøren å gjøre, det er navigasjon. GPS systemet går ut på å finne din plassering i verden ved hjelp av satellitter som surrer rundt jorda. Og disse er gratis å bruke, ihvertfall for forbrukeren.

Forsåvidt riktig, men mange programmer henter kartdata (veier, elver etc) fra en database, og det er den datatrafikken som koster penger.

Lenke til kommentar

Enig i at trådstarter må komme med mer info. 30-40 kroner? Hvor mye data er det? 1MB, 100MB? Så sant telefonen ikke er jailbroken er det vel bare e-postklienten og push notifications som kan bruke data om natten når telefonen ikke er i bruk, men ingen av dem skal kunne bruke data tilsvarende 30-40 kroner med mindre trådstarter har landets kjipeste abonnement.

Lenke til kommentar

noen kb. ta å skriv et par setninger i et tekstprogram og sjekk;)

 

dennte teksten "jeg har ikke mulighet til dette i dag" er på 4 KB.

 

så push bruker ikke mye. jeg har push på ALLTID og er mye på msn og sjekker mail utnom push også og noe websurfing. er på under 50 mb mnd.

 

forgje mnd var jeg på 25 MB.

 

men push er veldig lite

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
Ca. hvor mye bruker push på 24t?

Min erfaring er at push (Exchange) bruker ca 1MB per døgn + data fra selve epostene (som ikke er spesielt mye). Totalt ender jeg opp på ca 1,1MB per døgn hvis jeg mottar ca 15 eposter av liten størrelse.

 

Min andre erfaring er at batteriet tømmes ekstremt fort når push er på (selv med EDGE). Bruker ca 70% på et døgn. At 3GS'en skulle ha bedre batteri har ikke jeg merket noe som helst til - synes faktisk 3G'en varte lenger med push aktivert.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...