Gå til innhold

Mitt stillegående HTPC-oppsett. Trenger hjelp til å finne infrarød mottaker for fjernkontroll.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har mer eller mindre bestemt meg for komponenter til en HTPC, her er handlevogna:

https://prisguiden.no/calc_waggon.p...aggon_id=101643

 

Athlon II 250

Hovedkort med 785G

Lian Li Pc-C351 kabinett

Blu-ray drev

Samsung EcoGreen F2 500GB disk

(kanskje) Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate (passiv kjøling)

Seasonic S12 II 380W PSU.

 

Skal kjøre Windows 7 (pro) Media Center.

 

Det eneste som gjenstår er en fjernkontroll, et trådløst tastatur, en trådløs fjernkontroll og en infrarød mottaker. noen innspill?

 

har sett på Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition (greit med styrepinne), men er i villrede når det gjelder mus, fjernkontroll og IR-mottaker.

 

Noen innspill?

 

Thorstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition, styrepinnen er regelrett ubrukelig, og resten er ikke mye å skryte av heller. Eneste er at det er billig. Jeg har "kastet" mitt og erstattet det med Microsoft Wireless Entertainment Desktop 8000. Betalte dog bare 699,- kr (tastatur og mus), kjempetilbud på Elkjøp her i sommer, ikke over 2 000 kr som det er priset til nå.

 

Men Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 er en billigere modell.

 

Andre alternativ er Logitech diNovo Edge og Logitech diNovo Mini. Eventuelt BTC 9029URF III MCE Skandinavisk fra Vendur.no. Dette er relativt rimelig.

 

Å finne tak i brukbar IR-mottaker er heller ingen spøk. Du kan sjekke om

Speed-Link Media Remote Control, MCE leveres med mottaker. Komplett og andre har ingen spesifikasjon på denne, men på utenlandske nettbutikker (som dog ikke har den inne) er den spesifisert med IR-mottaker. Løs IR-mottaker er nok mulig å få tak i, men ikke dermed sikkert at den virker som den skal mot Media Center eller potensielle fjernkontroller.

 

Selv har jeg Microsoft sin originale mottaker, men også Hauppauge etc liggende.

 

Fjernkontrollen på Speed-Link er sikkert grei nok, men personlig mener jeg Logitech Harmony er et must. Har selv Logitech Harmony 555, og den styrer omtrent alt.

 

Vendur.no er ellers en butikk med litt flere muligheter. Her har de faktisk,

Windows MCE fjernkontrol, samt ira-3 og USB-UIRT mottakere/sendere.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!

 

Den siste fjernkontrollen fra Vendur virket jo veldig grei.

Noen ulemper? Skal vel fungere brillefint den?

 

Fant forresten en fjernkontroll + IR mottaker på play.com som virker veldig grei, pluss at den er rimelig:

http://www.play.com/PC/PCs/4-/6372024/Cybe...uctReviews.html

 

Eneste jeg er spent på, er om "sleep"-funksjonen vil virke med denne fjernkontrollen. Men for 60kr er det jo uansett grisebillig...

 

Må innrømme at jeg er ganske peilingshemmet akkurat når det gjelder disse fjernkontrollene. Har aldri brukt fjernkontroll eller media Center i Windows før....

 

 

Thorstein

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
Eneste jeg er spent på, er om "sleep"-funksjonen vil virke med denne fjernkontrollen. Men for 60kr er det jo uansett grisebillig...

 

Thorstein

 

"Sleep"-funksjonen fusker uansett hvilken kontroll man bruker. Særlig er det å slå på igjen fra "sleep" som er problemet. Må som oftest bort å trykke på knappen foran på PC-en.

 

Men den fra Play.com såg helt grei ut. Du kan garantert også overføre kodene fra den til Logitech Harmony.

 

@picko:

 

Ikke nødvendig å betale 1 300 kr for minimal berøringskjerm og oppladbar i dockingstasjon når man får samme funksjonalitet for 500 kr med Logitech Harmony 555.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med fjernkontroller fra Logitech, men mitt "Logitech diNovo Cordless Desktop for Notebook" sett fungerer fint til å starte maskinen fra sleep både i Vista og Windows7. Bare å trykke på en knapp på musa så starter den.

 

Men anbefaler deg å la maskinen gå i sleep av seg selv, for den vil ikke starte på samme måten om jeg trykker sleep på tastaturet.Da må jeg bruke av/på knappen på PCen for å vekke den.

Lenke til kommentar

http://www.silverstonetek.com/products/p_c...mfp51&area=

 

fungerer fint å skru av/på med denne. Har egen kobling mot standby-strøm fra PSU, samt egen kobling som man kan montere på hovedkortet for å styre on/off.

 

Eneste aberet med løsningen er at man helst vil at både remote og power-knappen skal fungere samtidig, og da må man mikke litt med å få fikset noen y-splittere.

 

Løsningen er en rebrand av SoundGraph utstyr.

 

Bruker den selv med en Harmony One

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...