Gå til innhold

Symbian skal holde på halvparten av markedet


Anbefalte innlegg

Ja, selvfølgelig har de lansert samme telefonen flere ganger? Det er det samme som når Nokia f.eks lanserer 7250 for så å lansere 7250i der de har rettet opp HW/SW som burde vært på plass alt i 7250. Telefonen er jo den samme ser likens ut og er bare litt forbedret.

 

Og Iphone har en markedsandel du viser til stemmer ikke, den er på ca. 1,9% den. Du må selvfølgelig ta med alle telefoner. Det er litt av det som gjør nokia til det det er. At de tilbyr det stikk motsatte av Apple. Avanserte telefoner til de som vil de. Middels til de som vil det, kamera til de som vil det og billigtelefoner til de som vil det. Telefonen finnes i alle fasonger og farger, noe for en hver smak.

 

Og da ser man hva folk vil ha. Ekstremt få vil ha Apple, og enda ferre vil det bli når folk oppdager hva Iphone egentlig er tror jeg. Mange går jo rundt og tror fortsatt at Iphone er det den blir markedsført som. Gi det noen år, dersom ikke Apple endrer seg fulstendig, tror jeg folk blir lei av å kjøpe den samme telefonen om og om igjen, samt finne seg i alle Apples påfunn.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlign 1. generasjons iPhone og siste generasjon.

-GPS

-3G og super 3G

-Stereoblåtann

-Kompass

-Forskjellig design og formfaktor

-Voice over

-Video opptak med redigering

-MMS

-Kamera på 3 megapixler med autofokus.

-Opptil fire ganger så mye lagringsplass

-Oleophobic coating

-Ny, vesentlig raskere maskinvare.

 

Hva mener du skal til for å kalle det forskjellige modeller egentlig?

 

Selv om man tar med alle telefonmodellene stiger iPhones markedsandel kraftig, mens Nokias går ned.

 

1,9% total markedsandel er fremdeles imponerende av et merke som ikke har vært på banen mer enn 3 år og som sikter seg inn på kun smarttelefonmarkedet.

Lenke til kommentar

Ja det var jo en større fiks denne gangen enn sist gang. Jeg bare lurer på hvilke ting på denne listen din du mener ikke burde være med i 1 gen? GPS? MMS? 3G? Video? Kamera som kan brukes?

 

Det du ramser opp som er vesentlig er jo ting som var en selvfølge i en slik dyr telefon, når 1. gen ble lansert. Og mye var en selvfølge i selv de billigste telefonene. Dette var mangler i Iphone, mangler Apple sa var nødvendig pga batteri osv. Dette har blitt rettet opp og lansert i så å si samme innpakningen. På samme måte som 7250 og 7250i. Selv om de kom i forskjellige farger som standard var 7250i egentlig bare det 7250 var ment å være.

 

Så du ser ikke den at 7250 og 7250i er en og samme mobil? Bare det er fikset opp i HW/SW som burde vært med i 7250? På samme måte som Iphone. I tillegg oppgraderer de jo i samsvar med den teknologiske utviklingen som å sette inn større minne når det er blitt billigere og de likevel må fikse på den.

 

Og siden du mener dette er 3 forskjellige telefoner. Hvorfor erstatter den gamle modellen den nye? På samme måte som 7250 gikk ut når 7250i kom. Siden de da bare har 3 telefonmodeller, som er så forskjellig at de må regnes som 3 forskjellige telefonmodell, hvorfor er ikke alle i salg da? Slik som andre produsenter har forskjellige telefoner i salg samtidig? Slik at kunden har valgmuligheter?

 

Kan det være at det er fordi det er en og samme telefon som har fått fikset sine SW/HW mangler og lansert på nytt?

 

Og 1,9% er nok imponerende, det er nok også noe av det største de vil oppleve. Den vil muligens gå fortsatt stige litt, men når hypen har lagt seg fullstendig vil nok andelen synke tror jeg. Men uansett, viser dette at Iphone er ikke det alle vil ha, det er bare en veldig veldig liten del som vil ha dette.

 

Den virkelige vinneren av de små vil være Android tror jeg.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Tja iPhone kan vel betraktes som en modellserie, i likhet med n-serien til Nokia. Det har blitt lansert en ny iPhonemodell hvert år.

 

Tiden vil nok vise, men pr. i dag ser det ut til at iPhone OS er på vei opp, mens Symbian er på vei ned.

 

Android har også et stort potensiale, vi får se hvordan det går utover.

Lenke til kommentar
Tja iPhone kan vel betraktes som en modellserie, i likhet med n-serien til Nokia. Det har blitt lansert en ny iPhonemodell hvert år.

 

Tiden vil nok vise, men pr. i dag ser det ut til at iPhone OS er på vei opp, mens Symbian er på vei ned.

 

Android har også et stort potensiale, vi får se hvordan det går utover.

 

Tja, hypen rundt iPhone vil nok snart dø hen, og da vil nok mange av brukerne ønske seg en smart telefon igjen. Om det blir symbian, er vel ikke opplest og vedtatt, men jeg tipper at Nokia har ett eller to ess i ermet. Windows vil nok bli en seriøs konkurrent, det samme kan vel sies om Android. Men iPhone, neppe...

 

Og hvis det er opp til hver enkelt produsent å definere sitt eget produkt som smart, eller ikke smart, så vil jeg tro at iPhone atter en gang havner under 2% av markedsandelen. For da er jo alle telefonene som selges, smart-telefoner. For de aller, aller fleste, kan multitaske akkurat like bra, og laste ned e-mail like bra, om ikke bedre, enn iPhone.

Lenke til kommentar

Jepp, mobiltelefonen tar mer og mer over. Om 10 år er det ingen som bruker en dedikert mp3 spiller. Det er mobiltelefoner og man hører musikk online.

 

Men det prosjektet er jo dømt til å dø ut. Feilet er vel litt drøyt å si, da de har oppnådd mye med elendige spillere, men det er dømt til å dø. Så sånn sett har du rett, de har feilet.

Lenke til kommentar
Tja iPhone kan vel betraktes som en modellserie, i likhet med n-serien til Nokia. Det har blitt lansert en ny iPhonemodell hvert år.

 

Det blir vel ganske feil å sammenligne med n og eller e-serien. Da Nokia ikke slutter å selge forrige n mobil når en ny kommer. De har mange forskjellige telefoner rettet mot en gruppe brukere, f.eks fortetning eller multimedia. Iphone er en og samme telefon som er forbedret/rettet opp mangler og feil.

 

Jeg er mest spendt på VM og hva de gjør i framtiden. Det er de jeg er mest usikker på.

Lenke til kommentar
Du skrev:"Det blir vel ganske feil å sammenligne med n og eller e-serien. Da Nokia ikke slutter å selge forrige n mobil når en ny kommer."

 

Derfor lurer jeg på det.

 

Ja? Hvor vil du hen da?

Det er blitt lansert mange telefoner etter N80, mens N80 fortsatt ble solgt og produsert. Og det er heller ikke slik at neste telefon er en kopi av N80 med forbedringer. Det er telefoner i forskjellige fasonger med forskjellige funksjoner og fokus. Som f.eks kamera. Forskjellige modeller til forskjellige brukere.

 

Når det lanseres en ny Iphone er det en avtager til forrige modell. Det er ikke slik at Nokia prøver og tømme lagrene for N80 fordi de skal lansere en ny modell i n serien. Neste telefon som er lansert i n serien har som regel et helt annet fokus. De lanserer bare enda en telefon. Nokia sluttet ikke og selge/produsere/satse på/reklamere for N97 selv om N86 8 MP ble lansert.

 

Men når N95 8 GB kom var ikke dette noen ny telefon. Det var en forbedring av N95, en utbedring. Derfor samme navn. På nokia sine sider før du kjøpt begge to. Samme som 7250 og 7250i.

 

Så skal du sammenligne noe må det jo bli N95 og N95 8GB ikke n serien.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
iPhone 3G selges fortsatt. Nokia N96 selges fortsatt.

 

Så de produserer fortsatt Iphone 3G og skal selge denne parallelt med Iphone 3Gs? Dette viste jeg faktisk ikke. Litt merkelig at når du går på Apple sine sider for info om Iphone er det Iphone 3Gs det eneste jeg finner. Ingen reklame for noen andre modeller.

 

Jeg trodde Iphone 3G bare skulle selges til lagrene var tomme. Men siden du påpeker i denne sammenhengen, at 3G fortsatt selges, så får jeg bare stole på at det ikke bare er lagertømming :)

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg sett etter. Men jeg har ikke leita eller søkt, selvfølgelig.

 

Selvfølgelig ligger det info om ALLE iphone modellene hos Apples sine sider når man leter. Det er IKKE det som er poenget. Du finner også info om gamle produkter hos Nokia. Utgåtte produkter også.

 

Jeg gikk på Apple.no og trykte på Iphone og regner med å få opp info om alle Iphone modellene de satser på for tiden.

 

Dette er ren reklame for Iphone 3GS, Iphone 3G er mer nevnt for å framheve hvor forbedret 3Gs er, det er ingenting som tyder på at de har fokus på to modeller.

 

Men siden dere sier de skal fortsette og produsere,satse på og selge to modeller parallelt så får jeg bare stole på det. For meg virker det som de holder på å selge ut siste restene av 3G modellen for å rydde plass til oppdateringen.

Lenke til kommentar

Ett trykk på "store", og du ville ha sett det. Ikke behov for å søke eller lete.

 

Windows mobile 6,5 imponerte visst ikke akkurat Engadget eller Gizmodo så jeg ville ikke akkurat holdt pusten for å se om det tar verden med storm.

 

Symbian skal pensjonere S60 og heller satse på Direct UI. Blir spennende å se hvordan dette går, men det kommer visst ikke før om litt over et år.

Lenke til kommentar
Ett trykk på "store", og du ville ha sett det. Ikke behov for å søke eller lete.

 

Windows mobile 6,5 imponerte visst ikke akkurat Engadget eller Gizmodo så jeg ville ikke akkurat holdt pusten for å se om det tar verden med storm.

 

Nei, men nå er det ingen som har holdt pusten i påvente av WM 6,5. Ikke det at det er et dårlig OS, det mangler muligens litt på UI. Men det lar seg fint rette på med SPB mobile shell, e.l.

 

WM 7.0 derimot, er det mange som har store forventninger til.

Lenke til kommentar
Ett trykk på "store", og du ville ha sett det. Ikke behov for å søke eller lete.

 

Windows mobile 6,5 imponerte visst ikke akkurat Engadget eller Gizmodo så jeg ville ikke akkurat holdt pusten for å se om det tar verden med storm.

 

Symbian skal pensjonere S60 og heller satse på Direct UI. Blir spennende å se hvordan dette går, men det kommer visst ikke før om litt over et år.

 

 

Og selvfølgelig ligger den i "store", den er jo til salgs. Et trykk på Iphone som skal gi info om akkurat det, er det som hva interessant. Ikke søke lete eller store/handle/salgsannonser.

 

Og det er WM 7 som er spennende. Ikke WM 6,5.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...