Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

LPG i bil


Indian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der ser jo farlig ut!

 

Det er farlig! Hans installasjon tror han er en masterpiece men jeg kaller en abort.

Hans istallatøren er ingen peiling på bil eller gass. Han klippet løs på ledninger uten koblings skjema og loddet på her og der. En installasjon som vanlivis ta 3 dager ble unnagjort på 4 time!

Takstmannen fra gasdrift.no var ikke nådig under hans beskrivelsen av fagarbeidet. En installatør i et verksted i Tyskland hoppet og lo og gråt og brukte masse styggord for å beskrive anlegget.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

hadde snakket med en advokat angående om og gå til søksmål, eventuelt snakk med naf, dette er et selskap som ikke burde få lov til og drive virksomhet. ta masse bilder og skriv ut alle mail osv du har fått fra di du har kontaktet. frem legg dette når du anmelder forholde, kvittering osv kan og være greit

Lenke til kommentar
hadde snakket med en advokat angående om og gå til søksmål, eventuelt snakk med naf, dette er et selskap som ikke burde få lov til og drive virksomhet. ta masse bilder og skriv ut alle mail osv du har fått fra di du har kontaktet. frem legg dette når du anmelder forholde, kvittering osv kan og være greit

 

NAF sin advokat ser på saken og har skrevet et brev. I svarbrevet skriver de at anlegget er i orden men feilen ligger hos meg som er aldri fornøyd, at jeg finner nye feil hele tiden.

"Fagbrevet" til installatøren kommer fra livserfaring fra en av Argentinas bakgater. Martin

En tysk installatør sa at han har sett mye rart som folk har montert selv men min er blandt de verste han har sett.

Nordmenn har i alle år advart mot østeuropeiske håndtverk særlig LPG installasjoner. Nordmenn har alltid vært best i klassen, som kan best og leverer den beste kvalitet i håndtverk.

Et verksted i Romania nektet å gjøre noe på bilen min fordi han sa at anlegget hadde aldri vært godkjent i Romania.

Endret av Indian
Lenke til kommentar
anbefaler deg på detsterkeste å få disse som er ekspert på dette om å skrive sin uttalelse om saken, så står du sterkere mot den som gjorde det der. Så ut som noe skikkelig makkverk.

 

Jeg har fått rapport fra gassdrift.no. Rapporten er overlevert advokaten min. Spørsmålet mitt er om bilen min er en enkelt tilfelle eller om alle installasjoner er lik min og godkjent......

Det tror jeg neppe. Det må kjøres mange biler rundt omkring som kan være brannfarlig. Jeg har tatt ut sikringen til gassanlegget og kjører kun på bensin.

Lenke til kommentar
Ja, det er jo et spørsmål i seg selv. Men du skulle nok ikke ha noe problem med å "vinne" denne saken. Bare synd det tar tid og ressurser.

 

Jeg kan mye om bil, har skrudd på bil i 40 år. Demonterer motor/girkasser..... og verkstedet klarte å forvirre meg med noen fantasiskse historier. Har det kommet membraner og filter i aluminium? Jeg måtte jo gi dem rett rett og slett fordi jeg kunne ikke være sikker på at slikt fantes i nyere biler. Var jeg dårlig oppdatert?

Undersøkelsene mine visste at det var fri fantasi men for sent.

Tenk om hvor mange som ikke kan særlig om biler som ser på installatøren som en guru når det gjelder bil.....

Under monteringen av dysene spurte jeg spesifikt om ikke han skulle ta ut innsugs manifolden og fikk som svar at bensin dysene måtte byttes om han gjorde det......

Slik var arbeidsforholdene da han kappet alle ledningene til dysene for å lodde.......han kappet ledningene fra bak bensinrøret som vises der inne og loddet i vei....12 ledninger, 2 gjennom hvert hull.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Har du fått bilen din godkjent av biltilsynet for gassdrift etter ECE R115 normen med denne installasjonen ?

 

Eneste erfaring jeg har med Gasspesialisten er at jeg hadde en Volvo XC 70 med Vialle LPi system montert forskriftsmessig i Nederland som fikk en defekt elektrisk magnetventil. Han byttet magneten med kapping av eksisterende ledninger og klemte på slike hobby kontakter du får på biltema og skrudde på en magnet han hadde liggende. Det tok vel 30 min og jeg betalte 700.- Magneten varte i 2 uker før den røk igjen. Da var montøren på ferie, så jeg fikk gå gjennom kjelleren deres og fant en brukt magnet som jeg monterte selv - den fikk jeg gratis gett.... og holdt til lenge etter jeg solgte bilen ihvertfall.

 

Når jeg skulle få bilen godkjent av Biltilsynet etter R115 norm så ville de ikke firmaet Gasspesialisten utføre en attest på anlegget fordi de ikke hadde kompetanse til det. Firmaet GassDrift på Rud i Asker tok dette og attesten var tilstrekkelig for å få bilen godkjent.

 

(Jobben som GassDrift gjorde for å utferdige attest på godkjenning var latterlig liten i forhold til prisen. Og de løy om at de måtte sette på flere klammer på drivstoffledningene og tok flere tusen for dette - så styr unna dem også!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...