Gå til innhold

Oktoberfest 2009- Thum- Nikkor 50mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Bruker: Thum

Brennvidde: 50mm

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Nikon D60 + Nikkor AF 50mm f/1.8D

Tilleggsutfordringer: Tja,det blir en utfordring i det hele tatt å få tatt bilder. Akillessena røyk for to dager siden og jeg er nå gipset og blir avhengig av krykker de neste seks ukene. Tenker det blir utfordrene nok, men jeg skal prøve. Har aldri vært med på disse festene før men nå har jeg iallefall tida siden det er lenge til jeg kan på jobb igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er glad i potet.

Ja, så glad i den at jeg må ha den til middag nesten hver dag. Jeg møter naturligvis en del protester fra andre medlemmer av familien, og en sjelden gang må jeg bøye meg for flertallet, men heller ikke de er helt uenig når jeg sier at det ikke blir ordentlig middag uten potet. Pasta og ris er godt det, men i mindre mengder. Nei, poteten er sjefen!

At jeg skulle finne en potet som ser ut som et hjerte var et lykketreff og den måtte avbildes, så i dag har jeg forsøkt meg på matfotografering.

post-143410-1254398764_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, god start!

Synes du har truffet godt med balansen mellom fokus og uskarphet. Blir bildet kjedelig-symmetrisk hvis skålen er mer sentrert? Poteten kunne fortsatt vært like mye til siden i bildet..

 

Jeg går for en middag helt uten potet idag, oktober = løksuppe :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
Veldig morsomt bilde, men jeg syns ærlig talt at poteten ligner mer på en rumpe enn en potet. ;)

 

Er det ikke lov å elske poteter og rumper da? :D Jeg slår til følge med kommentarene du har fått. Du har gjort en god start på festen og denne skal følges med på!

 

PS: Jeg vet det er ut å spørre en kvinne om ens alder, men jeg tar sjansen på at du er av den mannlige sorten. Er du litt opp i årene siden du har et slikt forhold til poteter? Har en bestefar som har et ønske om å bli begravd i poteter når han en dag stryker med... Hehe :D

Lenke til kommentar
Veldig morsomt bilde, men jeg syns ærlig talt at poteten ligner mer på en rumpe enn en potet. ;)

 

Er det ikke lov å elske poteter og rumper da? :D Jeg slår til følge med kommentarene du har fått. Du har gjort en god start på festen og denne skal følges med på!

 

PS: Jeg vet det er ut å spørre en kvinne om ens alder, men jeg tar sjansen på at du er av den mannlige sorten. Er du litt opp i årene siden du har et slikt forhold til poteter? Har en bestefar som har et ønske om å bli begravd i poteter når han en dag stryker med... Hehe :D

 

Artig. Begravd i poteter :!: Du tipper rett når du sjansen på at jeg er av den mannlige sorten, men det er heldigvis(/forhåpentligvis) ei god stund til jeg skal under torva. Men er glad i potet altså, så du ga meg en ny ide nå. Noe å tenke på for framtida :)

Lenke til kommentar

3. oktober

 

Siden jeg ikke kommer meg ut om dagene må bildene mine nødvendigvis tas innedørs, med de begrensninger og utfordringer det medfører. Ble sittende oppe etter at ungene var i seng i går kveld/natt og tok røykbilder. Vet det er gjort før, men det er noe veldig fascinerende med å ta bilder av røyk, for du ser noe nytt i hvert eneste bilde.

 

Exif: f/11.0, 1/160, ISO 200. For øvrig croppet og justert en del.

post-143410-1254562283_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I dag har jeg vært vært ute en tur, men ikke så langt, bare ut på plena. Ikke lett å ta bilder ved bakken når man er avhengig av krykker(!), men jeg har da gjort et forsøk. Det er kommet en del snø i Trondheim men denne stusselige blomsten holder fortsatt stand.

post-143410-1255088262_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...