torehaaland Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Kan noen gi meg tips? Vi har en kunde som ønsker system som gjør at vi kan koble inn en maskin i nettverket. Denne vil da installere os, bruker sw, og legge seg inn i domenet. Vet at noe slik kan løses med en RIS server, men finnes det andre løsninger? Og kan jeg installere for eksempel Vista eller Windows 7 Tore Håland
CrZy_T Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 RIS, WDS, Altiris, Clonezilla/DRBL og Ghost er noen navn som gjør dette.
enden Skrevet 25. september 2009 Skrevet 25. september 2009 Du trenger strengt tatt bare en 2008-server (fortrinnsvis R2) med deployment services og deployment pack for OS-et ditt, samt litt fikletid for å få opp PXE-boot og image.
novastrum Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Hvor mange maskiner skal kunden installere og drifte? Dette er ganske essensielt å vite før man velger en eventuell løsning, da de forskjellige produktene har fordeler og ulemper, f.eks. med tanke på hvilket miljø de skal brukes i, og hvor fleksible verktøyene er osv. Jeg har jobbet mest med RIS/System Center Configuration Manager og Ghost. SCCM er favoritten, fordi funksjonaliteten er uovertruffe, men i mindre miljøer er det unødvendig komplisert, og relativt tregt i sammenligning med andre produkter.
torehaaland Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 Vet ikke helt eksakt hvor mange maskiner av gangen, men ser for meg 30-50 maskiner 1 til 2 gange i året. Altså inntil 100 maskiner, og 2 forskjellige imager (forskjellige modeller) Tore
novastrum Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 (endret) Høres ut som Symantec Ghost kan dekke behovet bra her. Støtter mange typer deployment, er grisekjapt og er lett å sette opp. Støtter dessverre ikke Windows 7 (offisielt) enda, men det kan umulig ta lang tid før det gjør det. Anbefaler å sjekke det ut. Endret 29. september 2009 av novastrum
ilpostino Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 deployment services og Ghost går vel for å være de to mest brukte løsningene til dette. i denne tråden laget jeg en veiledning på hvordan en kan lage en bootbar minnepinne med Ghost.
torehaaland Skrevet 30. september 2009 Forfatter Skrevet 30. september 2009 Ok og tusen takk. Da skal vi gjøre et forsøk med Ghost og Windows 2008 WDS. Tore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå