Gå til innhold

hva burde jeg konvertere videon til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, jeg har Canon EOS 5d Mark II som filmer i MOV fil, men jeg MÅ konvertere alle 100 filene mine ned, kan noen si hva slags fil og innstilling jeg burde konvertere til?

 

Jeg tenker på Bitrate, sound format osv.

 

Jeg bruker Any Video Converter

Jeg bruker Super, konverterer til mp4 og mkv

 

http://www.erightsoft.org/GetFile.php?SUPERsetup.exe

 

Tror du finner noen tips her

http://www.youtube.com/watch?v=HstjxPyc5L8

Lenke til kommentar

Ingen som kan gi konkrete svar på innstilingene jeg skal bruke?

 

VIdeo Bitrate akuratt lavt nok til å ungå skurring.

AudiCodec stillt nok til at ikke lyden blir "hul"

 

EDT: Jeg har konvertert MOV filen, og oppdaget at lyden forsvant,

da jeg åpnet den i Sony Vegas blir lyd filen ugjevn på en måte.

 

Filen blir hullete, ---1---1---1---1--- Manglende og ikke 111111111111111 Hel

Endret av Fear the Scare
Lenke til kommentar
Ingen som kan gi konkrete svar på innstilingene jeg skal bruke?

 

VIdeo Bitrate akuratt lavt nok til å ungå skurring.

AudiCodec stillt nok til at ikke lyden blir "hul"

 

EDT: Jeg har konvertert MOV filen, og oppdaget at lyden forsvant,

da jeg åpnet den i Sony Vegas blir lyd filen ugjevn på en måte.

 

Filen blir hullete, ---1---1---1---1--- Manglende og ikke 111111111111111 Hel

 

Skal du åpne i Vegas for å redigere, må du beholde original kvalitet. Du kan ikke komprimere først, og forvente å kunne redigere etterpå med ok resultat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Beklager for bumping. Har en HD videofil på 2,6GB i mkv format. Jeg får ikke redigert videoen med Pinnacle Studio 14 når den er i det formatet. Hvilket format burde jeg velge? Og har dere tips til en gratis eller billig konverter?

Mkv er ikke et format. Det er bare en kontainer som inneholder et eller flere formater. Så det du må finne ut er hvilket format innholdet har. Mest sannsynlig er det nok en MPEG4 part. Har ingen kjennskap til Pinnacle Studio 14, men programmet er neppe så kresent at det bare takler MPEG2. Det du kan prøve er å remuxe innholdet i mkv-kontaineren din til en .ts-fil.

 

:)

Lenke til kommentar

Beklager for bumping. Har en HD videofil på 2,6GB i mkv format. Jeg får ikke redigert videoen med Pinnacle Studio 14 når den er i det formatet. Hvilket format burde jeg velge? Og har dere tips til en gratis eller billig konverter?

Mkv er ikke et format. Det er bare en kontainer som inneholder et eller flere formater. Så det du må finne ut er hvilket format innholdet har. Mest sannsynlig er det nok en MPEG4 part. Har ingen kjennskap til Pinnacle Studio 14, men programmet er neppe så kresent at det bare takler MPEG2. Det du kan prøve er å remuxe innholdet i mkv-kontaineren din til en .ts-fil.

 

:)

 

Takk for svar :)

 

Prøve å endre filendelsen til .ts, fikk ikke filen opp i Pinnacle med det. Har ikke greie på formater, men prøvde noen kjapt fra hodebarken.

 

mp4, mpeg, avi, med disse får jeg "Feil under åpning av videofil".

 

Finnes det en enkel måte for å finne ut formatet på videoen?

Lenke til kommentar

Prøve å endre filendelsen til .ts, fikk ikke filen opp i Pinnacle med det.

Å bare endre filendelsen hjelper ikke. Det vil fortsatt være en mkv-kontainer, bare nå med et "falskt" navn.

 

Finnes det en enkel måte for å finne ut formatet på videoen?

Jepps! Last ned gratisprogrammet MediaInfo og åpne filen med det :thumbup:

Endret av DJCrapBag
Lenke til kommentar

Å bare endre filendelsen hjelper ikke. Det vil fortsatt være en mkv-kontainer, bare nå med et "falskt" navn.

Har ikke gjort det før. Finnes det en enkel guide på det? Sikkert enkelt, men når en ikke vet hvordan så er alt komplisert :p

 

Blir muligens litt mas dette, men la med et skjermbilde av det jeg fikk opp. Har aldri hørt om "matroska" før.

 

 

Tusen takk for hjelp så langt :)

post-19461-1268763724,0258_thumb.png

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om "matroska" før.

Matroska = mkv ;)

 

Det du har er en MPEG4/AVC (H.264) video i en matroska-kontainer.

 

Pinnacle Studio 14 skal støtte AVC (H264) så problemet ditt oppstår antakeligvis grunnet mkv-kontaineren. Det jeg ville prøvd først er å remuxe til en transport stream (.ts, evt. .m2ts) ved å bruke tsMuxeR. Eventuelt bare demuxe til en ren .h264-fil. Hvis ingen av de metodene lar deg åpne filen i Pinnacle blir du dessverre nødt til å formatere videoen til et annet format. :)

Lenke til kommentar

Matroska = mkv ;)

Haha, jah. Der ser du :p

 

 

Hvis ingen av de metodene lar deg åpne filen i Pinnacle blir du dessverre nødt til å formatere videoen til et annet format. :)

Prøvde alt av det du nevnte. Ingen bedring dessverre. Får vel bare prøve å konvertere til et annet format. Men tror ikke jeg orker å styre med det så seint på kvelden. Finner vel en konverter på google, men hvis du vet om en god en så lytter jeg øre jeg :thumbup::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...