Gå til innhold

Hvorfor velger iConnect EDGE og ikke 3G?


Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Hero med Netcom iConnect. Telefonen min er konstant på EDGE og ikke på 3G, noe som er irriterandes da EDGE er mye treigere. Har kjøpt Spotify medlemskap og EDGE klarer ikke å streame en hel sang uten at den blir lange pauser mitt i.

 

Noen som opplever detsamme eller har noen tanker om hvorfor jeg ikke kommer meg inn på 3G? Jeg bor i sentrale Oslo så 3G er jo tilgjenglig rundt meg hele tiden, og kjærsten min som har lignende abbonement men fra Telenor er hele tiden på 3G.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den ALDRI går over på 3G, er det kanskje slått av i innstillingene?

Menu -> Settings -> Wireless controls -> Mobile network settings.

 

Alternativt kan det være dekningsforskjeller mellom Netcom og Telenor.

3G rekker ikke like godt inn i bygninger som GSM, det kan være grunnen hvis dette skjer inne.

Lenke til kommentar

Fant du ut av dette? Jeg har litt samme problemet selv, men med iPhone. Jeg tenkte det var telefonen sin skyld, men det er kanskje noe med nettet til Netcom?

Og var det slik at din ALDRI gikk over på 3g eller av og til? Hadde tenkt en HTC Hero selv og hadde håpet jeg da hadde fått mer 3G, men kanskje ikke.... :ermm:

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Fant du ut av dette? Jeg har litt samme problemet selv, men med iPhone. Jeg tenkte det var telefonen sin skyld, men det er kanskje noe med nettet til Netcom?

Og var det slik at din ALDRI gikk over på 3g eller av og til? Hadde tenkt en HTC Hero selv og hadde håpet jeg da hadde fått mer 3G, men kanskje ikke.... :ermm:

Jeg fant ut av det ja. Fikk meg nytt sim kort i posten, aktiverte det hos Netcom og nå bruker telefonen 3G/HSDPA (usikker på om det er det det heter). Tlf er nå straks mye raskere og jeg er fornøyd, greit å få litt speed når det er gratis databruk du betaler for :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...