Gå til innhold

[Løst]Yamaha CPX900 Vs. CPX15. Erfaringer?


Istapp

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å skaffe meg ny gitar, å har lest frem og tilbake på utvalget til Yamaha. Det vippet lenge mellom APX900 og CPX900. Men da jeg endelig bestemte meg for sistenevnte, så oppdaget jeg de forskjellige variantene innen CPX15... Stilig finish på gitarene i det segmentet, det må jeg si.

 

Så akkurat nå står valget egentlig mellom CPX900 og CPX15NA. Se her.

 

Jeg lurte på om jeg ikke kunne fått noen tanker på hva som er forskjellen mellom disse to gitarene sånn utenom at den ene er over dobbelt så dyr. Jeg er villig til å investere pengene hvis jeg føler at et kjøp kan rettferdiggjøres. Men CPX900 er jo og en flott gitar til sin pris? Jeg ser at CPX15 mangler det nye A.R.T systemet, stemmer dette? Vil det i tilfellet ha noe å si, eller har den noe tilsvarende som egentlig er bedre?

 

Hadde vært kjekt med en liten oppklaring på dette. Blir ikke enig med meg selv. :!:

Er fint lite informasjon og omtaler på nettet å oppdrive angående enkelte av disse gitarene har jeg merket.

 

Som sagt, dette blir en investering for min del. Prisklassen er alt i fra 8K til 20K. Nå er det Yamaha jeg har i kikkerten, men anbefalinger er hjertelig velkommen uansett hvilket merke det er snakk om. Elektrisk-akustisk (ikke semi) eller vanlig akustisk. :)

 

Takker og bukker for svar!

 

Edit: Så nå at jeg kunne spurt om dette i gitar tråden, men ikke vits å ta det opp to plasser.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...