Gå til innhold

Meninger om ny gaming rigg til rundt 15k


Anbefalte innlegg

:p jeg startet å skrive denne tråden får altfor lenge siden, brukte ca 2 timer for så og komme borti tilbake knappen på musa så må skrive ALT om igjen.

 

 

Hei, jeg er en middels datakyndig gamer som skal bygge meg en ny gaming rig så snart 5870 kommer ut. Orker ikke vente lenger ettersom jeg bruker en bærbar fra forrige århundre for øyeblikket

 

Jeg har prøvd meg litt på overclocking i min tidligere rigg, men grunnet dårlige specs så vart det overclocking failed i start up relativt fort og endte nesten med at jeg klokka ned pc-en litt.

 

Men dere kan gå ut i fra at jeg skal overclocke pc-en jeg skal bygge nå.

 

Pc-en skal brukes mest til gaming og lan. Lite / Ingen redigering av filmer eller bilder.

Rett og slett bare rå kravt til kommende spill de neste 2 årene.

 

Skal kjøre windows 7 64x (ultimate?).

 

 

Det jeg skal kjøpe for å bygge ny pc er som følger.

 

1. Kabinett

2. Hovedkort

3. Prossessor

4. Minne

5. PSU

6. Stort KANSKJE SSD disk for OS

Skjermkort (5870)

 

 

1. Kabinett

 

Jeg har antec 900 og er veldig lite fornøyd med det. Liten plass, høylytte vifter, dårlig viftestyringsløsning, big boy ødelagt uten videre (store vifta) og en del skruer og løsninger som ikke er veldig kvalitetsfult.

 

Så nå vil jeg ha et big tower, ikke dyrere enn 2,5-3k og tilgjengelig og på lager i norske nettbutikker.

 

Sett på Lian Li og er imponert, men tilgjengeligheten og prisen er en dump i veien.

 

Sett litt mere på RV02 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494014

 

Men vifter under vil si masse støv og krevende plass. I tilegg er kabinettet tungt og dårlig bæremuligheter.

 

 

2. Hovedkort

 

Maximus Formula har fått god omtale for sine tidligere kort og etter det jeg har sett av tester så virker deres siste kort for 1156 socket relativt bra.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494704

 

3. Prossessor

 

Bare 3 alternativer og i7 870 er for dyrt så skal kjøpe i7 860

 

4. Minne

 

Sett på Corsair Dominator og har et par spørsmål.

 

Hva er spesielt med GT brikkene?

 

Hva er spesielt med DHX+ brikkene?

 

Er vifteløsningen dems noe solid og vært å kjøpe? Eller er det bare i veien?

 

Hva er ytelsesforskjellen på 6 Gb og 8 Gb og er 8 Gb vært pristillegget?

 

Støtter Maximus III Formula disse brikkene?

 

 

5. PSU

 

Tenkte å kjøpe Corsair sin nye HX 750w

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922

Ikke funnet noen bedre 750w og tviler på at den har problemer med å dra dette systemet.

 

Eneste jeg lurer på er om den har lange nok kabler for et big tower?

 

 

5. Stort KANSKJE SSD disk for OS

 

Hadde jo vært kult med en 60 Gb for OS istedet for min WD vilocity raptor 10k Rpm på 74Gb som Jeg har for øyeblikket.

 

En grun til dette er også at WD disken er den største støykilden i min nåværende (defekte) gaming rigg.

 

_______________________________

 

Jeg har allerede mus, tastatur, skjerm 22" (1680x1080), dvd, 4 hdd og resten som trengs.

 

På forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for litt ?random svar :p

 

Jeg skrev at jeg skulle kjøpe i7 ikke i5, men det er 2 forskjellige typer i7 prossessor som har kommet nå i7 860 og i7 870.

 

Det som er er at i7-870 koster nesten det dobbelte av i7-860 selv om eneste forskjellen jeg kan se er 0,13GHz. Skjønner ikke hvorfor dette skal være vært 2,5k mer :)

 

ellers så støtter ikke Asus rampage kortet du linket 1156 socket som de nye prossesorene krever.

 

 

Men kjør på :D alle meninger er velkommne!

Lenke til kommentar

hehe, null stress.

 

Ser på handlelisten din og det er mange fine produkter, men jeg skal nok fortsatt gå for å kjøpe "det nyeste" altså 1156.

 

Ellers så føler jeg det er vært å bruke 600 kr ekstra for Corsair HX 750W kontra chieftec sin 650W.

 

Samt kabinettet er jeg veldig usikker på, ja det jævla mange nice løsninger med kabler, disker psu, vifter.

 

Minuset med det er heller at "det er stugt som juling" og at det ikke

er noen filtere i forhold til vifter som gjør at det må blåses rent 1 gang i måneden =/

 

Men for all del, det er et veldig bra kjøp til den prisen! :)

 

 

PS. vifte til 1156? noen som har noen erfaringer? Vet at stock vifta har sine mangler og jeg føler meg litt for rookie til å begynne med vannkjøling, virker så riski :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...