Gå til innhold

Ustabilt nett med D-link DIR-655


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Hei, vi sliter med svært ustabilt nett med D-link DIR-655 i leiligheten vår.

I går var det så ille at vi gikk over til en gammel Thomson router :(

Det er opp til 13 enheter som skal ha IP, men dog nesten aldri samtidig.

I går kveld så resatte vi den slik at den ble helt default, men det hjalp ikke så veldig mye.

I dag ble FW'en oppdatert uten at det hjalp noe heller.

Så jeg lurer på om det er noen som har noen ide på hvorfor det fungerer så dårlig.

Når det klikker virker det som om vi har kontakt ut, for firefox indikerer på at den skal laste siden, men den kommer jo aldri opp, den bare loader og loader. Modemet indikerer at den har kontakt ut.

 

Dette skjer flere ganger om dagen. Og når nettet er oppe så går det ofte svært tregt, etter resettingen i går hadde vi rundt 3000ms til vg.no og da hadde vi 4maskiner på nett.

 

Noen som vet om hva som kan være galt?

 

Jeg hadde denne routeren hjemme (hos mor) før jeg flyttet ut til denne leiligheten.

Hadde den vel der i ca ett år uten noen problemer. Endret ikke noe særlig på den når den kom hit heller.

Vi har også slitt med hastigheten på nettverket (wlanet) det går ca i lik hastighet å overføre fra en FTP server vi har stående her som fra nett. Hender det peaker opp i 3mb/s men det er ytterst sjeldent, hender også det er nede i en dobbel ISDN hastighet :(

 

Håper noen som kan komme med noen nyttige tips!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det andre trådløse nett i nærheten?

Dersom det er det, kan det hende D-linken bruker samme kanal som noen av de andre nettene gjør (mens Thompson'en ikke gjør det).

 

Last ned Network Stumbler og sjekk hvilke kanaler som er brukt på de andre nettene. Velg deretter en kanal som ikke er i bruk, eller kanalen på nettet med lavest styrke.

 

Du bør holde deg til kanal 1, 6, 9 eller 11.

 

Du bytter kanal i web-grensesnittet til routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...