Gå til innhold

nikon d300 godt valg?


Anbefalte innlegg

hei

skal kjøpe meg speilrefleks og har vært sikker på at jeg skal ha canon 450 eller 500. blir mitt første speilrefleks i digital og er vel det man kaller entusiast. uansett så fikk jeg se, holde og dille litt med et nikon d300 i helgen og ble litt paff. har ikke veldig peiling men følte at canon ble spinkelt og litt kjedelig i forhold. det eneste jeg syns var at nikon var litt tungt.

 

tar gjerne i mot erfaringer om dette kamera. vet det er mitt første, men jeg sparer heller noen tusen ekstra og får et jeg kan ha i mange år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt D300 som mitt første speilrefleks, men har gått over til D700 nå.

 

Jeg er kjempefornøyd med D300 kameraet, både fysisk kvalitet og bildemessig kvalitet. Kameraet KAN virke litt for avansert for en helt ny bruker innen speilrefleks, i og med at det ikke er lagt opp til så mye automatikk. Men om du er tolmodig, liker å eksperimentere og lære av det, skal det ikke være noe problem. Men ikke regn med at du får fine bilder "out of box". Det er nemlig drøssevis med instillinger.

 

Jeg hadde forresten en 18-200mm VRII objektiv på kameraet, og den virker kjempe bra med kameraet.

Lenke til kommentar
Men ikke regn med at du får fine bilder "out of box". Det er nemlig drøssevis med instillinger.

Hvilke innstillinger er det som må til da? Regner med at man tar bilder i RAW-format når man er entusiast. Trenger bare å stille lukker og blender (og normalt sette ISO=200).

 

For JPEG ut av kameraet er situasjonen annerledes selvfølgelig.

Lenke til kommentar
hei

skal kjøpe meg speilrefleks og har vært sikker på at jeg skal ha canon 450 eller 500. blir mitt første speilrefleks i digital og er vel det man kaller entusiast. uansett så fikk jeg se, holde og dille litt med et nikon d300 i helgen og ble litt paff. har ikke veldig peiling men følte at canon ble spinkelt og litt kjedelig i forhold. det eneste jeg syns var at nikon var litt tungt.

 

tar gjerne i mot erfaringer om dette kamera. vet det er mitt første, men jeg sparer heller noen tusen ekstra og får et jeg kan ha i mange år

 

Du må sammenligne rett segment, dvs entrymodeller fra Canon mot tilsvarende fra Nikon, en D300 er ment å konkurere mot feks 50D og ikke 450D .

500D og D5000 er vel mere riktig å sammenligne .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...