Gå til innhold

Hvordan få bildene man tar rett inn på dataen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp kjøpt meg et Canon 500D, og har flere ganger sett at mange fotografer får bildene rett inn på dataen idet de blir tatt?

Har selvfølgelig lagt merke til at kameraet da er koblet til dataen, men er det noen som vet om man må ha et spesielt program eller noe?

Hvordan foregår dette her? :)

 

- Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har/har hatt et titalls digitale kameraer. Jeg har da funnet kameraminnet igjen i standard windows filutforsker på samtlige? XP (sikkert andre OS også) tillater automatisk synkronisering av kameraminne mot en filfolder?

 

Så langt jeg har erfart: Det er ikke nødvendig med egen programvare.

 

Ole

Lenke til kommentar
Okei :) Takk for raskt svar og god hjelp :)

 

Er det noen som vet hvilke muligheter man har ved å bruke det programmet? Og om det lønner seg? :)

Ingen grunn til å spørre om det før du har testet EOS Utility.

 

Du har alle instillings muligheter via PC'n unntagen fokus, som Torbjørn T skrev.......

Det nødvendig programmet følgjer med kameraet trur eg, heiter EOS Utility:

http://www.jibble.org/canon-tethered-shooting/

 

Alt finnes i programpakken som følger kamera ditt. Bare innstaller på PC'n (noe du burde ha gjort allerede for å kunne bruke Zoombrowser og Digital Photo Professional) og test det ut selv så finner du fort ut i vilke sammenhenger det lønner seg.

Lenke til kommentar

Har selv benyttet det programmet en del når jeg tar bilder av månen og ved makrofotografering.

 

Du har full kontroll av lukkertid, blender, iso - og fokus. Ved å forstørre bildet på skjermen kan du justere fokus i meget små trinn - som gir en suveren kontroll.

 

Et bilde av pc-skjermen når jeg knipser månen - sitter inne og nipper cognac mens kameraet står på stativ ute :cool: :

 

Moonphoto.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...