Gå til innhold

[Løst]Gaming-PC deler for max 2500kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger da ikke skjermkort til 2500 kr for å spille Source, og å påstå dette blir bare latterlig. Jeg bygde en PC som kjører det aller meste nytt greit for 4500, så det er nok mulig å pushe det ned ganske kraftig.

 

Jeg satte opp et oppsett her som skviser ut det meste av krefter for pengene i ditt prisnivå. Dette er en helt ny PC, inkludert kabinett, PSU, hovedkort, skjermkort, RAM og prosessor. Satte opp en helt ny PC da jeg ikke har detaljer nok om den du har (er minnet ditt DDR eller DDR2? Hvilket hovedkort har du og hvilken sokkel er det på dette, etc?) https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=105087

 

Dette får du:

En prosessor fra AMD's budsjettserie Athlon II. 2,8 GHZ dual-core som sannsynligvis gruser Pentium'en din.

 

2 GB med DDR2-minne, legg til 2 GB til når du får råd.

 

Nytt budsjettskjermkort fra ATI som gjør det bra i en del nyere spill (se http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4670-review/8 og utover, nevner bl.a. 34 FPS i CoD 4 på 1600x1200 høy grafikk og 32 FPS på Crysis på medium grafikk på den samme skjermoppløsningen.

 

Et bra, kjølig kvalitetskabinett fra Antec kombinert med en kvalitetsPSU som drar dette oppsettet lett.

 

Å si at du må bruke 2500 kr på grafikk alene for å spille Source-spill blir drøyt. Dette oppsettet ble 2650 på Datakjeden eksludert frakt, men lavere kan jeg egentlig ikke presse dette oppsettet. Vent heller til neste ukelønn eller avisbud-lønn kommer. :new_woot:

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar
Men når man snakker om å bygge en "gaming" pc må man legge en del i GPU. Men selvfølgelig for source, så. . .

Naturligvis, men at du trenger et GTX 295 eller 4850/4870x2 for å kalle PCen passende til "gaming" er da ikke helt sant. (når du sier man må bruke 2500kr+ på et gaming-skjermkort.)

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

Anbefaler trådstarter å sjekke hvilket merke og hvor mange watt strømforsyningen er på (er bare å åpne boksen å se på klistremerket). Kan du bruke strømforsyningen igjen og velger å beholde kabinettet kan du få deg en PC som takler det meste på high/med for 2500, men må du ha ny strømforsyning og kabinett vil PCen slite med nye spill.

Endret av Bundii
Lenke til kommentar
Anbefaler trådstarter å sjekke hvilket merke og hvor mange watt strømforsyningen er på (er bare å åpne boksen å se på klistremerket). Kan du bruke strømforsyningen igjen og velger å beholde kabinettet kan du få deg en PC som takler det meste på high/med for 2500, men må du ha ny strømforsyning og kabinett vil PCen slite med nye spill.

skal se litt nærmere på dette etter skolen idag, så kommer med svar til dere da :)

 

Men jeg tror faktisk jeg går for oppsettet til saccosekk,fikk en redning på 500kr igår kveld fra besteforeldra mine :) og oppsettet var billigt og det så bra nokk ut :)

Jeg kommer sikkert til å bygge på etter jul.

Endret av Mo3n
Lenke til kommentar

Jeg er bare 14 år men hvorfor ikke gjøre som meg ? kjøpe deler etterhvert som du har råd *? du ser på signaturen min hva jeg skal bygge ... Har alt utenom skjermkort , HK ,cpu-kjøler og programvare ^^

Blir for mye stress å måtte spare 12000 til pc , man bruker jo penger også da , men nårdu har råd til en del så kjøp den da . sats på en i7 eller i5 rigg så kjøper du deler etterhvert så får du en bra pc som du kan dra flere spill med , kan garantere at du ikke blir source gamer til evig tid ... anbefales (Y)

Lenke til kommentar

Hei folkens, Strømforsyninga var 200w den ;)

så trenger nokk en ny :p

 

Til "robba3"

Ja du har en fin taktikk der :)

har også tenkt på det samme, men det er mest trolig at jeg ikke får penger før jul da(som er ca.3mnd. til)

så jeg kommer sikkert til å kjøpe noe av saccosekk sitt, å bygge om der igjenn etter jul ;)

Lenke til kommentar

Tips til fremtidige oppgraderinger:

2 GB RAM slik at du får 4 GB totalt. (sørg for at det er den samme ram-brikken av det samme merket)

Skjermkort til omtrent en tusing skulle gå fint an med den prosessoren (ATI Radeon 4770/4850/4870 evt. GTX 250/260 hvis du får de på tilbud.) Det ryktes at Radeon 5000-serien lanseres snart, som sikkert presser ned prisene på 4870/4890.

Lenke til kommentar
Da er det bedre å lage en ny tråd når du kan kjøpe PCen, hva som er lurt å kjøpe endrer seg hele tiden med tanke på PC, blandt annet er nokk budsjettkortene fra AMD og kansje Nvidia kommet ut da. Disse vil (99.837% sikkert) gi en bedre ytelse per krone en dagens kort.

jeg kjøper deler snarest mulig, men oppdateringer etter jul!

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjermort så kommer det nye og bedre modeller nå frem mot jul. Så i løpet av neste år vil du kanskje kjøpe nytt kort uansett når prisene går litt ned.

 

Gjorde et par endringer på saccosekk sitt forslag og la ut en ny handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=105152

 

 

Det hovedkortet her har jeg selv og er et bra kort. Enda flere sata porter, 8 usb porter på baksiden, 4 ram-slotter, firewire og mulighet for klokking om du skulle finne på å prøve det.

Også har jeg lagt til hakket bedre ram.

Totalt 2900 pluss porto hos datakjeden. Havner sikkert litt over budsjett inkl porto da. :whistle:

Lenke til kommentar
Når det gjelder skjermort så kommer det nye og bedre modeller nå frem mot jul. Så i løpet av neste år vil du kanskje kjøpe nytt kort uansett når prisene går litt ned.

 

Gjorde et par endringer på saccosekk sitt forslag og la ut en ny handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=105152

 

 

Det hovedkortet her har jeg selv og er et bra kort. Enda flere sata porter, 8 usb porter på baksiden, 4 ram-slotter, firewire og mulighet for klokking om du skulle finne på å prøve det.

Også har jeg lagt til hakket bedre ram.

Totalt 2900 pluss porto hos datakjeden. Havner sikkert litt over budsjett inkl porto da. :whistle:

blir litt dyrt det der,Deimos_Anomaly, så jeg må nokk holde meg til saccosekk sin liste atm. ;) jeg vil helst ha det under 2.8k ! takk :)

men setter pris på att dere hjelper meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...