Gå til innhold

Faller ut av WLAN etter ca en times bruk


srbz

Anbefalte innlegg

Jeg har et Inteno x5668-modem fra Nextgentel som fungerer helt greit å koble til, men når jeg har vært tilkoblet en stund, kanskje en times tid pluss pluss, så mister jeg tilkoblingen. Når jeg da prøver å søke opp nye nettverk finner jeg ingenting, enda jeg bor midt i Bergen sentrum og det vanligvis er hundre tusen andre nettverk. Jeg mistenker sterkt at problemet er relatert til Windows (eller muligens maskinvare), for den eneste løsningen jeg har funnet til nå, er å restarte maskinen. Jeg har prøvd å deaktivere og reaktivere nettverkskortet, skru av og på trådløst nett på pcen, men det hjelper ikke. Jeg tror jeg har måttet restarte maskinen 4-6 ganger i løpet av dagen.

 

Det gjelder tydeligvis heller ikke noen andre maskiner. Jeg har ikke opplevd noen problemer på min asus eee, og jeg tror heller ikke noen av de jeg bor med har hatt lignende opplevelser.

 

Noen som har ideer om hvor årsaken ligger? Kanskje jeg burde prøve å boote en ubuntu livecd for å se om jeg har samme problem der?

 

edit: Kan legge til at jeg ikke har hatt for vane å være koblet til trådløst nett over lengre tid med denne maskinen, ettersom de stedene jeg primært har brukt den (hjemme hos foreldre og på militær forlegning under førstegangstjenesten) har jeg kun brukt kabel. På skolen og andre steder med trådløst nett har jeg stort sett ikke brukt den så lenge at jeg har erfart dette problemet tidligere, altså vet jeg ikke når dette egentlig begynte. Jeg regner forsåvidt med at kabeltilkobling skal fungere, men jeg trenger å kunne bruke WLAN.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...