Andreaz69 Skrevet 19. mai 2003 Skrevet 19. mai 2003 HEI! Jeg har en prisliste på jobben, som jeg önsker kopiert fra en PC i lokalnettet, til en annen, hver dag. Den må da samtidig bli renamet i "backup" mappa med f.eks dagens dato. Dette må da kunne gjöres i form at en enkel .bat fil? Og så legge den inn i Schedule tasks... Eventuelt, få den mailet hjem til meg hver dag... Det er en excel fil, og min forrige backup var 10 dager gammel.. og i dag var fila ödelagt..
tKila Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Sjekk ut xxcopy her http://www.xxcopy.com/xxcopy19.htm Litt nede på siden står det du trenger.
Hårek Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Tror dette gratisprogrammet fra Karen er bra. http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp
Stratos Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Å drive å rote mad all mulig 3.parts programvare for slikt lager bare krøll etterhvert. Bruk en .BAT fil evt. VBScript eller en kombinasjon Da bruker du programvare som allerede er i maskinen, og slipper problemer med konflikter, registry endringer.. etc. Det finnes mange sider som har tonnevis med ferdig-script for div. oppgaver!
Jimmy Pop Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Bare bruk eh... xcopy /m... et eller annet.. /M Kopierer filer med attributtet Arkiver, og slår av attributtet. /D:d-m-å Kopierer filer som er endret på eller etter angitt dato. Hvis ingen dato er angitt, kopieres de filene som har kildetid som er senere enn måltiden. /P Spør deg før hver målfil lages. /S Kopierer alle mapper og undermapper, unntatt tomme. /E Kopierer mapper og undermapper, inkludert tomme mapper. Samme som /S /E. Kan brukes til å endre /T. /V Bekrefter hver ny fil. /W Ber deg trykke en tast før du kopierer. /C Fortsetter kopieringen selv om det oppstår feil. /I Hvis det ikke er oppgitt mål og det kopieres flere filer, blir mappen regnet som mål. /Q Viser ikke filnavnene mens kopieringen pågår. /F Viser fullt navn på kilde- og målfil mens kopieringen pågår. /L Viser filene som ville blitt kopiert. /H Kopierer også skjulte filer og systemfiler. /R Skriver over skrivebeskyttede filer. /T Lager mappestruktur, men kopierer ikke filene. Inkluderer ikke tomme mapper og undermapper. /T /E inkluderer tomme mapper og undermapper. /U Kopierer bare filer som allerede finnes i målet. /K Kopierer attributter. Normal Xcopy tilbakestiller alle skrivebeskyttede attributter. /N Kopierer ved å bruke genererte korte navn. /O Kopierer filens eier- og ACL-informasjon. /X Kopierer filovervåkingsinnstillinger (medfører /O). /Y Undertrykker forespørsel om bekreftelse ved overskriving av en eksisterende målfil. /-Y Ber om bekreftelse ved overskriving av en eksisterende målfil. /Z Kopierer nettverksfiler i omstartbar modus.
trygvelo Skrevet 20. mai 2003 Skrevet 20. mai 2003 Jeg bruker følgende: @echo off set $tok=1-3 for /f "tokens=1 delims=.:/-, " %%u in ('date /t') do set $d1=%%u if "%$d1:~0,1%" GTR "9" set $tok=2-4 for /f "tokens=%$tok% delims=.:/-, " %%u in ('date /t') do ( set dd=%%u set mm=%%v set yyyy=%%w) rar a -y -m5 e:kundesystem-database%yyyy%-%mm%-%dd%_database.rar f:mysql-databasesxxxxx for %%u in ($tok $d1 dd mm yyyy) do set %%u= Som du ser bruker jeg rar til å pakke ned filene i f:mysql-databasesxxxxx til e:kundesystem-database[generert filnavn] [generert filnavn] blir på formatet "2003-05-20_database.rar" f.eks. Du kan selvsagt bytte ut rar med xcopy for å bare kopiere en fil. Deretter setter du opp en schedule i task scheduler verktøyet i windows hvor du setter bat fila til å kjøre når du ønsker. Håper dette hjelper.
Andreaz69 Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Skrevet 20. mai 2003 HEI! Da ser det ut til at jeg har en del forskjellige løsninger å teste ut i morgen! Tusen takk for all hjelp! BTW: Finnes det en måte å få mailet (den samme fila) til seg selv hver dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå